روایتی متفاوت از زندگی جانبازان در شبکه مستند

روایتی متفاوت از زندگی جانبازان در شبکه مستند

جام جم آنلاین: مستند « پاهایم قلقلک را دوست دارند» با روایتی متفاوت از زندگی جانبازان قطع نخاعی در دومین شب از پخش مجموعه «با مستند» به روی آنتن خواهد رفت.

سید محمد میرکانی تهیه کننده مجموعه با مستند ضمن اعلام این خبر افزود : این مجموعه که با هدف تولید مستندهای متنوع اجتماعی و درعین حال دارای قدرت اطلاع رسانی مناسب ، آماده پخش از شبکه مستند سیما شده است  ، سعی دارد تا با کمک گرفتن از طیف وسیع مستندسازان ایرانی همچون مستندسازان با تجربه و حتی مستندسازان جوان و آتیه دار مجموعه ای از مستندهای اجتماعی و البته با تنوع موضوعی و ساختاری به مخاطبان ارائه کند و یکشنبه ، ۱۸ تیرماه مستند « پاهایم قلقلک را دوست دارند» از همین مجموعه به روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.

وی در توضیح این مستند گفت : « پاهایم قلقلک را دوست دارند » حاصل پژوهشی یک ساله در یکی از آسایشگاه های جانبازان قطع نخاعی کشور است .

در این مستند که نویسندگی و کارگردانی آن را خودم بر عهده داشته‌ام ، سعی کرده ایم تا به نحوه زندگی این عزیزان به دور از کلیشه های رایج نزدیک شویم تا باور غلطی را که برخی از مردم نسبت به این آسایشگاه ها دارند و آن را تنها استراحتگاه می دانند را تغییر دهیم.

در این مستند هم به شیوه زندگی جانبازان قطع نخاعی می پردازیم و هم شور زندگی را در این جانبازان به تصویر می کشیم. حقیقتی که در دل آسایشگاه ها وجود دارند ، مانند فعالیت های مختلفی همچون پرورش ماهی ، تیراندازی ، آهنگری و… که بسیار خودجوش و در طول این بیست و اندی سال توسط خود جانبازان به وجود آمده است .

میرکانی از محمد زین العابدینی و احمد میراحسان به عنوان مشاوران مجموعه نام برد و اضافه کرد : در « پاهایم قلقلک را دوست دارند» مریم السادات عطری ، فرزین نیک اندیش و سید محمد میرکانی به عنوان محقق ، محمد نداف تصویربردار ، حبیب الله محمد دوست و ارژنگ شاهرخ شاهی به عنوان صدا بردار با ما همکاری کرده اند و سوگل مرادی کار تدوین و صدا گذاری را انجام داده است . ضمن این که پیروز حکیم زاده نیز گرافیست کار است.

« پاهایم قلقلک را دوست دارند» یکشنبه ، ۱۸ تیر ، ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می شود  و علاقمندان به دیدن مستندهای اجتماعی می‌توانند هر شب و در همین ساعت بیننده مجموعه « با مستند » از شبکه مستند سیما باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.