روایت داستان پلیسی “ادگار آلن پو” در “کتاب شب”

داستان پلیسی جنایی “سوسک طلایی” نوشته “ادگار آلن پو” از شنبه ۱۵ مهر از شبکه رادیویی تهران پخش می شود.

محسن حکیم معانی، سردبیر این برنامه در گفتگو با خبرنگار بخش رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه رادیویی “کتاب شب” هر  هفته به روایت داستان های ایرانی و خارجی می‌پردازد و شنبه ۱۵ مهر داستان کوتاه “سوسک طلایی” نوشته  “ادگار آلن پو” از این برنامه در ساعت ۲۳:۳۰ به روی آنتن خواهد رفت.
وی اظهار داشت: “ادگار آلن پو” نویسنده داستان های کوتاه، شاعر، نقاد و ویراستار امریکایی است که عمده شهرتش به خاطر توسعه بخشیدن به گونه های ادبی و خیال پردازی است، “پو” از پیشروان داستان های پلیسی مدرن محسوب می شود و بسیاری از آثار او شهرت جهانی دارند؛ آثارش سراسر از هیجان و زیبایی های طبیعت است به قدری در تفسیر و نقد حالات تبحر دارد که کلیه خوانندگان خود را حتی در همین قرن حاضر تحت تاثیر قرار می‌دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه “سوسک طلایی” قصه‌ای وحشت انگیز و خیالی است، گفت: “پو” در ۱۸۲۷ به ارتش وارد شد و در بوستون ابتدا در زرادخانه به خدمت پرداخت پس از آن به جزیره سالیوان واقع در کارولینای جنوبی اعزام گشت این جزیره را در قصه “سوسک طلایی” وصف کرده است.
وی خاطرنشان کرد: “محمد احمدی” به عنوان تهیه کننده، “بهروز رضوی” گوینده، “احسان پویا” کارشناس و منتقد، “معصومه خادم نیا”، “محمدرضا گودرزی” و “مریم نیکرو” به عنوان نویسنده در این برنامه همکاری می‌کنند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.