روایت زندگی مردان خدا در شبکه چهار سیما

جام جم آنلاین: زندگی علامه محمد کاظم عصار در مستند مردان خدا در شبکه چهار سیما روایت می‌شود.

 به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، مجموعه مستند «مردان خدا » که با رویکردی تحقیقی در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، زندگی، اندیشه‌ها و آثار ۱۴ تن از مشاهیر دینی و فلسفی ایران اسلامی را که در سده‌های اخیر، زیسته‌اند را به تصویر می‌کشد در دو قمست ۸ و ۹ مرداد به زندگی نامه، نحوه تحصیل، تدریس و آثار علامه محمد کاظم عصار می‌پردازد.

علاّمه سید محمد کاظم عصار استاد برجسته دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در سال‌های آغازین تأسیس آن، از حکیمان و عارفان معاصر ایران بود. از علامه عصار آثار متعدد در فقه، اصول، حکمت، عرفان، تفسیر و حدیث موجود است و این آثار حکایت از تخصص معظم له در علوم متداول عصر می‌نماید.

در مستند «مردان خدا»، علامه بحرالعلوم، سید حیدرآملی، میرزا ابوالحسن جلوه، میرزا ابوالقاسم قمی، میرزا حبیب خراسانی، علامه شعرانی، شیخ محمد تقی آملی، فاضل تونی، مدرس زنوزی، حیدر املی، میرزای قمی و استاد جلال همایی از جمله فیلسوفانی هستند که افکار، آثار و زندگی آنها به تصویر کشیده خواهد شد.

از ویژگی‌های بارز مردان خدا می‌توان به قرار گیری آن در گونه پرتره، تلفیق بخش نمایش و مستند و همین طور پرهیز از اتخاذ دیدگاهی تک بعدی به زندگی این بزرگان اشاره کرد.

مجموعه مستند «مردان خدا» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکر ریز در گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار سیما تولید شده است و در ماه مبارک رمضان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۴۵ به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.