روحانیت شش برابر سایر اقشار شهید تقدیم کرده است

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۱۱:۵۶:۱۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- روحانیت شش برابر میانگین سایر اقشار جامعه شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.
به گزارش خبر گزاری آریا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، در نخستین همایش ملی تجلیل از نخبگان و برگزیدگان شاهد وایثارگران حوزه‌های علمیه که عصر امروز در قم برگزار شد، اظهار داشت: تعداد بسیاری از شهدای روحانی و طلبه با لباس شخصی به جبهه رفتند و جزو شهدای روحانی به حساب نیامدند که در این صورت، شاید تعداد شهدای روحانی حدود بیست برابر میانگین سایر اقشار جامعه باشد.
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) درباره شخصیت ایشان گفت:‌ امام(ره) در سن ۲۱ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد،‌ ولی سیر تکامل علمی ایشان، بسیار سریع بود، به گونه‌ای که در همان دهه نخست حضور در حوزه، مراتب علمی، معنوی و تهذیب نفس را طی کردند.
وی با بیان این که حضرت امام(ره) چندین برابر عمرشان، بهره بردند، ادامه داد: ایشان لحظه ای از عمر خود را بیهوده صرف نکردند و بیشتر اوقات چندین کار را به صورت همزمان انجام می‌دادند و سعی می‌کردند بیشترین  بهره ممکن را از زمان خود ببرند.
وی افزود: مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده راه امام خمینی(ره)، لحظه‌ای از لحظات عمر خود را بی استفاده نمی‌گذارند.
وی با تأکید بر این که طلاب نیز باید به امام راحل و مقام معظم رهبری اقتدا کنند، گفت: برای این‌که جوانهای شاهد و ایثارگر بتوانند در آینده مانند شخصیت امام(ره) باشند، باید همانندایشان از زمان، بهترین استفاده را ببرند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به برکت خون شهدا شرایطی ایجاد کنیم که لشگری بزرگ از قشری که پیمان خون با انقلاب دارند داشته باشیم و کارآمد ترین کادرها برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و صدور انقلاب تربیت نماییم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۱۱۵۶۱۵۲۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.