روحانیت اهل عمل است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رحیمیان عصر سه شنبه در اولین همایش ملی تجلیل از نخبگان و ممتازین شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه افزود: روحانیت شش برابر میانگین سایر اقشار جامعه، شهید تقدیم کرده و این درحالی است که تعداد بسیاری از شهدای روحانی و طلبه با لباس شخصی به جبهه رفتند و جزو شهدای روحانیت به حساب نیامدند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ابراز داشت: امام خمینی (ره) در سن ۲۱ سالگی وارد حوزه علمیه قم شدند وهمپای با سیر تکامل علمی در همان دهه اول حضور خود در حوزه، اوج مراتب معنوی و تهذیب نفس را طی کردند.

وی افزود: امام (ره) ۸۶ سال عمر کردند، اما به اندازه کسی که ۲۰۰ سال عمر می کند از فرصت های خود استفاده و لحظه ای از عمر خود را تلف نکردند.

رحیمیان ابراز داشت: طلاب شاهد و ایثارگر باید مقتدای امام راحل و مقام معظم رهبری باشند و جوان های شاهد وایثارگر در آینده می توانند هر کدام یک امام خمینی (ره) باشند به شرطی که لحظه ای از عمر خود را تلف نکنند.

وی افزود: گستره بالای اطلاعات، عمق اطلاعات و اشراف به مسایل روز در مباحث علمی و فقهی، از حضرت آیت الله خامنه ای اعلم مجتهدهای زمان را ساخته است که این امر به دلیل استفاده ایشان از همه ظرفیت های عمرشان است.

همایش ملی تجلیل از نخبگان و ممتازین شاهد و ایثار گر حوزوی با هدف پاسداشت و تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران نخبه و ممتاز روحانی، تجلیل از علما و اساتید شاهد و ایثارگر و آشنایی بیشتر جامعه و حوزه های علمیه با جایگاه رفیع شهادت و ایثارگری برگزار شد .

ایجاد تعامل و همفکری میان حوزه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای حفظ ارزش های ایثارگری، کمک به برنامه ریزی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بهره مندی از سرمایه های فکری کشور در حوزه و خارج از حوزه های علمیه و در جایگاه های مدیریتی کشور و معرفی توانمندی های علمی روحانیون شاهد و ایثارگر حوزوی به مسوولان و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.

۷۴۰۸/ ۵۵۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۳۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.