روح بخشیدن به دیوارهای خالی (۲)

۲۱فروردین۱۳،

استفاده دوباره از هنر

می توانید از یک سینی یا بشقاب طرح دار زیبا به عنوان قاب عکس دیواری استفاده کنید.



دیوار شاد

به دیوار خالی رنگ و روحی تازه ببخشید. برای این کار می توانید از تابلوهایی با رنگ های متفاوت استفاده کنید. به طور مثال، اگر دیوار اتاق توسی است، تابلوهای زرد می توانند سبب جلب توجه شوند. در اتاق خواب و بالای تخت، استفاده از چندین تابلوی یک شکل و یک رنگ در کنار هم می تواند نقش نقطه کانونی را ایفا کند.



 کتاب های قاب شده

ایده جالب و متفاوت برای پوشاندن دیوار، استفاده از صفحه ها یا جلد کتاب هایی است که مطالعه نمی کنید. برای این منظور، کافیست این صفحه ها را جدا و داخل قاب عکس بگذارید. یا اگر تمایلی به پاره کردن کتاب ندارید، می توانید از صفحه یا جلد موردنظر اسکن بگیرید، چاپ و سپس قاب کنید.



حروف روی دیوار

با هنر تایپوگرافی می توانید با حروف الفبا طرح های زیبایی ایجاد کنید. با استفاده از رنگ ها و اندازه های مختلف از این حروف و وسایل دیگر، می توانید بخشی از دیوار خالی را به زیبایی تزیین کنید. حروف را با اشکال مختلف طراحی، آنها را چاپ و داخل باکس های سه بعدی قرار دهید. سپس باکس های متنوع را در کنار هم روی دیوار نصب کنید. حتی از خود حروف سه بعدی هم می توانید روی دیوار استفاده کنید.


 طبقه ای از هنر

تاقچه های شناور روی دیوار شخصیت تازهی به آن می بخشند. با قرار دادن قاب عکس یا تصاویر مختلف روی این تاقچه، یک گالری کوچک درست می کنید که نگاه هر بیننده را به خود جلب می کند. اگر دیوار بلندی در خانه خالی افتاده است، از چند تاقچه با اندازه ها و ارتفاع های مختلف استفاده کنید.


آثار هنری دستی

با کنار هم قرار دادن جاشمعی های مختلف در کنار هم به صورت شبکه، اثر هنری دستی خودتان را خلق کنید این جاشمعی های کوچک اصولا در انتهای خود سوراخ هایی دارند، بنابراین می توانید آنها را از دیوار آویزان کنید. 



 موضوعیت دادن به دیوار

دیوار را با طرح ها و شکل های مختلف یک موضوع واحد تزئین کنید. یک موضوع برای خود انتخاب کنید و انواع وسایل و اشکال تزئینی آن را روی یک دیوار به صورت پراکنده قرار دهید. اگر دوست دارید دیوار نظم داشته باشد، می توانید از قاب های یک اندازه و یک شکل استفاده کنید.


گالری آثار کودکان

رویاها و تصورات کودکان خود را روی دیوارهای خانه نصب کنید. هنگامی که فرزندتان نقاشی زیبایی می کشد، آنها را قاب و روی دیوارهایی که بسیار دیده می شوند، نصب کنید. 


 اثر انعکاسی

به دنبال راهی برای پر کردن سریع و تاثیر گذار دیوار خانه میباشید؟ از یک آینه قدی بزرگ استفاده کنید. گوشه های بی روح خانه را می توان با آینه ای با قاب به طور مثال آبی کاملا متفاوت جلوه داد. آینه استایل تازهی به اتاق می بخشد و نور اتاق را نیز منعکس می کند و سبب بزرگ تر دیده شدن فضا می گردد.


 سری آینه ها

به جای استفاده از یک آینه بزرگ می توانید از مجموعه ای از آینه های کوچک با اندازه های مختلف در کنار هم استفاده کنید. نتیجه این کار نیز زیبا و جذاب است. برای این منظور بهتر است از آینه های بی قاب استفاده کنید.



 دیوار بچه ها

یکی از دیوارهای اتاق نشیمن را انتخاب، آن را با رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید. سپس بخشی از آن را با رنگی تیره تر رنگ کنید. در آخر، نقاشی های کودکان خود را با پونز به دیوار نصب کنید. می توانید برای زیباتر شدن، قاب های چوبی کوچک با طرح های رنگی نیز در کنار آنها قرار دهید.


 چیدمان متقارن

بشقاب های دکوری را به صورت متقارن در کنار هم روی دیوار نصب کنید. طرح ها و نقش ها را روی دیوار جابه جا کنید تا به بهترین طرح ممکن برسید.


پر کردن فضا

آیا یک اثر هنری زیبا دارید اما دیوار موردنظر را به دلخواه شما پر نمی کند؟ چاره کار آسان است. از نقاشی های کوچک تر در اطراف آن استفاده کنید تا فضا به شکلی که می خواهید پر شود. برای اینکه نقاشی موردنظر شما به خوبی دیده شود، نقاشی های کوچک تر را به صورت متقارن در دو طرف آن نصب کنید.



 تکرار طرح های مشابه

آیا یک طرح یا ایده مشخص را دوست دارید؟ آن را چاپ و روی دیوار نصب کنید. البته برای زیبایی بیشتر گونه های مختلف از یک ایده را طراحی، چاپ و روی دیوار در کنار هم نصب کنید. برای زیبایی بیشتر می توانید از رنگ های مختلف که با هم مرتبط می باشند، استفاده کنید.


 هنر سبدها

برای نمای سنتی بخشیدن به فضا، می توانید سبدهای زیبایی را در کنار هم به دیوار نصب کنید. سبدهای بافته شده به دیوار صاف و بی روح بافت می دهد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.