روزشماری برای رونمایی از ˝دایره‌المعارف نمایش ایمانی˝

۳۱اردیبهشت،

نگارش و تألیف ˝دایره‌المعارف نمایش ایمانی˝ اثر استاد برجسته تئاتر کشور فرهاد ناظرزاده کرمانی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، پژوهش و تدوین اولین دایره‌المعارف نمایش ایمانی از جمله کارهایی است که کانون تئاتر دینی همزمان با برگزاری سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان نسبت به آن همت گماشت و کار بر روی آن همچنان از سوی فرهاد ناظرزاده کرمانی؛ چهره ماندگار عرصه تئاتر در حال پیگیری است.

ناظرزاده کرمانی روزهای پایانی سال قبل در فرانسه مشغول کار روی این کتاب بود و کانون تئاتر دینی تمام سعی خود را کرده است تا مراسم رونمایی از آن را در اختتامیه سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان برگزار کند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان در مورد بخش‌های این دایره‌المعارف گفته است: این مجموعه شامل ۱۱ بخش است که از مهمترین آنها می‌توان به “پیشینه تاریخی انواع نمایش‌های دینی”، “میانگاه‌ها و خاستگاه تئاتر دینی”، “تمثیلات فلسفی و اخلاقی”، “تمثیلات تجریدی و انتزاعی”، “تعزیه و شبیه‌خوانی” و “جمع‌بندی فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه تئاتر دینی” اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شود در قالب یک مجلد ۳۳۰ صفحه گردآوری شود.

بر اساس این گزارش، ویژه‌برنامه‌های اختتامیه جشنواره از ۸ خرداد با اجرای تئاترهای خیابانی و برگزیده نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره آغاز خواهد شد که منتهی به اختتامیه جشنواره می‌شود و در روز ۱۱ خردادماه ساعت ۲۰:۳۰ به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.