روزنامه نگاران آلمانی گوگل و یاهو را تحریم می کنند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در پی فاش شدن جاسوسی آمریکا و انگلیس از سران و شهروندان کشورهای مختلف، اتحادیه روزنامه نگاران آلمان به اعضای خود پیشنهاد کرده است استفاده از خدمات گوگل و یاهو را متوقف کنند.
 
فدراسیون روزنامه نگاران آلمانی به خبرنگاران این کشور پیشنهاد کرده است تا اطلاع ثانوی از استفاده از موتور جستجو و خدمات ایمیل گوگل و یاهو برای تحقیقات و ارتباطات دیجیتالی خود اجتناب کنند.
 
این فدراسیون، رسوایی انگلیس و آمریکا را در جاسوسی از اینترنت و شنود مکالمات تلفنی سران و شهروندان کشورهای دیگر را "مفتضحانه" خوانده است.
 
مایکل کنکن رئیس اتحادیه روزنامه نگاران آلمان که ۳۸ هزار روزنامه نگار و خبرنگار عضو دارد می گوید: جستجوهایی که روزنامه نگاران در موتورهای جستجو انجام می دهند به اندازه جزئیات تماس با منابعشان و محتوای ارتباطات با منابع خبری، محرمانه می باشند. وی از وجود جایگزین های امن و بی خطر برای جستجوی اینترنتی و ایمیل خبر داد.
 
روزنامه واشنگتن پست، چهارشنبه قبل گزارش داد سازمان امنیت ملی آمریکا به طور مستقیم به لینک های ارتباطی مورد استفاده در گوگل و یاهو وارد می گردد تا تعداد بسیاری از ایمیل ها و دیگر اطلاعات کاربری بین مراکز داده خارجی را بردارد. بر اساس این گزارش این برنامه به طور مشترک با همکاری سازمان جاسوسی انگلیس GCHQ انجام شده است.
 
مدیر ارشد گوگل می گوید از جاسوسی ظاهری از داده های شبکه های اینترنتی خصوصی، خشمگین است. این شرکت در مورد اقدام اتحادیه روزنامه نگاران آلمانی اظهار نظری نکرده است.
 
در همین حال شرکت یاهو نیز گفته است در مراکز داده خود تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده و سازمان امنیت ملی آمریکا و دیگر سازمانها به اطلاعات این مراکز دسترسی ندارند.
 
فاش شدن جاسوسی آمریکا از تلفن و اینترنت شهروندان سراسر جهان توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا سبب خشم بین المللی از آمریکا شده است.
 
دولت آلمان هفته قبل اعلام کرد به شواهدی دست یافته است که نشان می دهد تلفن همراه آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور توسط سازمانهای جاسوسی آمریکا شنود شده است.
 
جاسوسی دولتی در کشوری مانند آلمان که سخت ترین قوانین حریم خصوصی را در جهان دارد بسیار حساس است.
 
اوایل ماه جاری شرکت مخابرات دویچه اعلام کرد از شرکت های آلمانی خواسته است تا به منظور حفاظت از ترافیک اینترنت محلی از سازمان های جاسوسی خارجی، با هم همکاری کنند؛ اگرچه کارشناسان چنین اقدامی را یک مبارزه سخت می دانند.
 
شرکت دویچه تلکام در ماه اگوست و با مشارکت "اینترنت متحد" اقدام به راه اندازی خدمات " ایمیل ساخت آلمان" کرد تا از ترافیک ایمیلی شهروندانش حفاظت کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.