روزنامه نگاران باید دیده بان محیط زیست باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

فاوانیوز: اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست و آب و هوا امری ضروری است و اگر اطلاع رسانی در این حوزه دقیق و قوی باشد ، جامعه را در امر محافظت از محیط زیست ، آگاه می نماید.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از ICTPRESS ؛استاد برجسته علوم ارتباطات، دکتر محسنیان راد ، استاد برجسته علوم ارتباطات با حضور در کارگاه آموزشی بررسی تغییرات آب و هوایی و نقش رسانه ها ، ضمن بیان ایــن مطلب ، اظهار داشت : تغییرات آب و هوایی ناشی از غلبه انسان بر طبیعت است و روزنامه نگاران در این حوزه باید پدیده های محیط زیست و دخالت هایی که توسط انسانها در محیط زیست صورت گرفته است را دیده بانی نمایند.

وی ملاحظه عینی بــه طور وسیع را از ابزارهای مهم دیده بانی خبرنگاران دانست و افزود : تـــــوان دیده بانی محیط زیست در روزنامه نگاران باید تقویت شــــود. بر این اساس هیچ پدیده ای در زمینه تغییرات آب و هوا و محیط زیست نباید از چشم یک خبرنگار پوشیده بماند.

دکتر محسنیان راد بها و سختی های دیده بانی در حوزه محیط زیست را کمتر از سایر حوزه های سیاسی ، اجتماعی دانست و خاطر نشان نمود : اطلاعات محیط زیستی که روزنامه نگاران منتشر می نمایند می تواند در تحلیل و بررسی های اقتصادی کارشناسان این حوزه ، مفید باشد.

در این کارگاه آموزشی که در روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان ماه برگزار می گردد ، مباحثی در حوزه تغییرات آب و هوا در جهان ، نقش ICT در کاهش مشکلات آب و هوایی و تغییرات آب و هوایی و کار رسانه ها ، به روزنامه نگاران و خبرنگاران رسانه ها ، عرضه می گردد.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.