روسیه، مذاکره پوتین و اوباما در خصوص اعطای پناهندگی به اسد را تکذیب کرد

به گزارش ایرنا، رسانه های خبری انگلیس و ترکیه بعد از دیدار روز گذشته پوتین با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و نیز گفت و گوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره اوضاع جاری سوریه، گزارش هایی در خصوص امکان اعطای پناهندگی از سوی مسکو به بشار اسد رییس جمهوری سوریه منتشر کردند.

اوشاکوف دستیار پوتین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با رد این ادعاها گفت: موضوع امکان اعطای پناهندپی به رییس جمهوری سوریه در گفت و گوی تلفنی روز گذشته پوتین و اوباما جایی نداشت و آنها تنها در خصوص تحولات جاری این کشور تبادل نظر کردند.

وی تاکید کرد: پوتین و اوباما در گفت و گو با همدیگر به هیچ وجه در این مورد صحبت نکردند.

دستیار پوتین همچنین تصریح کرد که در دیدار روز گذشته اردوغان نخست وزیر ترکیه با پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در خصوص پناهندگی بشار اسد بحثی صورت نگرفت.

رسانه های خبری ترکیه و انگلیس روز گذشته همچنین با انتشار گزارش هایی مدعی شدند که ‘اسما’ همسر بشار اسد بعد از انفجار ستاد امنیت ملی سوریه به روسیه فرار کرده است.

تلاش رسانه های خبری غربی و متحدان منطقه ای آنها برای راه اندازی جنگ روانی و تبلیغاتی گسترده علیه دولت قانونی سوریه از طریق طرح مسایلی از این دست در شرایطی صورت می گیرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اوایل ماه جاری میلادی، ادعاهای برخی رسانه ها مبنی بر پیشنهاد اعطای پناهندگی به بشار اسد از سوی مسکو را ‘جوک’ خواند.

اوشاکوف اظهار داشت: روسای جمهوری روسیه و آمریکا نسبت به سابق موضع یکدیگر در باره سوریه را بهتر درک می کنند، اما اختلاف نظرهای میان دو طرف در خصوص حل مسایل این کشور پابرجاست.

‘ولادیمیر پوتین’ و ‘باراک اوباما’ روسای جمهوری روسیه و آمریکا عصر چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی اوضاع سوریه را با توجه به پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت در باره این کشور مورد بررسی قرار دادند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در اطلاعیه ای در این رابطه خاطرنشان کرد: گفت و گوی تلفنی سران دو کشور نشان داد که دو طرف ارزیابی های مشترکی در باره اوضاع جاری سوریه دارند، اما دیدگاههای آنها در باره راه های عملی حل و فصل مسایل سوریه با همدیگر تفاوت دارد.

روسیه بر خلاف آمریکا و همپیمانان غربی این کشور که از مسایل سوریه برای اعمال فشار و حتی تغییر حکومت این کشور سوء استفاده می کنند، سعی می کند این مسایل از طریق گفت و گو و تعامل گروه های سوری حل و فصل شود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۷۹۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.