روسیه آمریکا را خشمگین کرد

شکست آمریکا در کسب موافقت روسیه با اقدام نظامی علیه سوریه مطابق الگوی لیبی، خشم روزنامه نیویورک تایمز را که به عنوان منبع نزدیک به دولت باراک اوباما شناخته می شود، برانگیخته است.
نیویورک تایمز امروز (چهارشنبه) با اشاره به سیاست های رییس جمهوری روسیه درباره سوریه و مخالفت با خواسته اردوگاه آمریکا، نوشت: کاخ کرملین در دوران ولادیمیر پوتین، شیوه های شوروی سابق را در سیاست داخلی و سیاست خارجی احیا کرده و فعالانه به ‘بشار اسد’ کمک می کند.

این روزنامه در بخشی از مطلب خود که بازتاب کامل دیدگاه دولت آمریکا علیه روسیه به علت وتوی چند قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل است، افزود: در ظاهر از دیدگاه پوتین، وتو کردن قطعنامه ها در محکومیت حکومت سوریه، کافی نیست بلکه فعالانه برای ادامه قدرت اسد، قراردادهای نظامی را عملی می کند.

نیویورک تایمز در این مقاله به اقدام آمریکا در ادامه فروش تجهیزات نظامی و ضد شورش به بحرین و عربستان همزمان با ادامه سرکوب مردم و همچنین معامله های پنهانی تسلیحاتی با حکومت مصر در زمان حسنی مبارک و هنگام اوج اعتراض های خیابانی

اشاره ای نکرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه حملات تند خود به پوتین، سیاست داخلی وی را نیز مورد اعتراض قرار داده است.

انتقاد مقامات دولتی و رسانه های آمریکایی علیه مسکو که از چندی پیش آغاز شده است، با آغاز دوران ریاست جمهوری پوتین شدت یافته که وعده داده بیش از پیش برای بازگردادن قدرت بین المللی و جهانی روسیه تلاش خواهد کرد.

همزمان با برگزاری انتخابات دوما و ریاست جمهوری که با پیروزی حزب حاکم روسیه واحد به رهبری پوتین انجام شد، آمریکا و اتحادیه اروپا با تردیدآمیز خواندن نتیجه رای گیری ها، خواستار برگزاری مجدد انتخابات شدند و از اعتراضات پراکنده حمایت و برای گستده تر کردن آن تبلیغات کردند که با واکنش تند مقامات روسی مواجه شد.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.