روسیه از تصمیم کشورهای اروپایی برای اخراج سفرای سوریه انتقاد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، چیژوف روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در باره اخراج سفرای سوریه از کشورهای اروپایی گفت: این اقدام کشورهای اروپایی بی فایده است و موثر نخواهد بود.

برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا روز سه شنبه در اعتراض به گلوله باران منطقه ‘الحوله’ سوریه که به ادعای آنها توسط نیروهای دولتی انجام گرفته و در جریان آن بیش از یکصد نفر کشته شدند، تصمیم به اخراج سفرای سوریه گرفتند.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اقدام کشورهای اروپایی تاثیر مطلوبی نخواهد داشت، افزود: پیش از این نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفرای خود را از مینسک پایتخت بلاروس فرا خواندند،ولی آنان در نهایت به محل ماموریت خود بازگشتند و این اقدام بازتاب خوبی برای اروپا نداشت.

‘گنادی گاتیلوف’ معاون وزیر امور خارجه روسیه هم دیروز سه شنبه در دیدار با ‘مایکل مک فول’ سفیر آمریکا در مسکو، از غرب خواستار برخورد مسئولانه در مساله سوریه شد.

به گزارش وزارت خارجه روسیه، گاتیلوف در این دیدار که با اصرار طرف آمریکایی انجام گرفت، با تاکید بر لزوم حل و فصل بحران سوریه از راههای سیاسی بر اساس گفت و گو های جامع داخلی و بدون مداخله خارجی گفت: همه بازیگران خارجی که بر طرف های مناقشه در سوریه ازجمله مخالفان دولت این کشور نفوذ دارند، باید مساعی خود را برای آغاز گفت و گوها در این کشور بکار گیرند.

گاتیلوف موضع روسیه را در باره رویدادهای سوریه تشریح و بر ضرورت اجرای طرح ‘کوفی عنان از سوی طرف های مساله سوریه تاکید کرد.

وی همچنین عاملان تراژدی الحوله در سوریه که به مرگ بیش از یکصد نفر انجامید را محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات دقیق در این زمینه شد.

‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه هم امروز گفت: بازیگران بین المللی در قبال تحولات سوریه باید با مسئولیت رفتار کنند تا شرایط برای حل و فصل سیاسی مسایل این کشور فراهم شود.

لاوروف بدون ذکر نام کشوری از رفتار برخی کشورها در مساله سوریه انتقاد کرد و افزود: در مسایل سوریه باید حداکثر مسئولیت را از خود نشان دهیم تا طرفین بر سر میز مذاکرات نشسته و مسایل و اختلافات خود را حل کنند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۰۲۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.