روسیه به اولین اعتبارنامه را برای دیپلمات طالبان تایید کرد

روسیه اعتبارنامه اولین دیپلمات طالبان در مسکو را تائید کرده است.

روسیه به اولین اعتبارنامه را برای دیپلمات طالبان تایید کرد

به گزارش ممتاز نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت مسکو اولین دیپلمات از افغانستان تحت حکومت طالبان را تائید کرده است.

لاوروف که در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین حضور یافته است گفت که دیپلمات طالبان در مسکو در ماه فوریه توسط وزارت امور خارجه تائید شده و از آن زمان تا کنون فعال بوده است.

وزیر خارجه روسیه در این نشست گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که جامعه جهانی باید فعالانه با دولت جدید افغانستان همکاری کند و گام‌های برداشته‌شده با هدف به رسمیت شناختن رسمی این حکومت توسط سازمان ملل و اعضایش را تشویق کند.»

پیشتر سرگئی لاوروف و امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، در حاشیه این نشست دیدار کرده بودند. بنابر گزارش‌ها در این ملاقات درباره بازگشایی کامل سفارت طالبان در مسکو صحبت شده بود.

نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان با حضور نمایندگان کشورهای چین، روسیه، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در شهر تونشی در شرق چین برگزار شده است.

قبل از این با وجود تلاش طالبان برای برقراری روابط دیپلماتیک با دیگر کشورها، تنها ترکمنستان و پاکستان دیپلمات‌های این گروه را پذیرفته بودند.

در پی خروج نیروهای بین‌المللی به رهبری آمریکا از افغانستان پس از دو دهه جنگ، گروه طالبان کنترل این کشور را در ماه اوت گذشته به دست گرفتند و از آن زمان درباره نحوه مواجهه با این حکومت میان روسیه و چین از یک سو و کشورهای غربی از سوی دیگر اختلاف نظر وجود دارد.

بسیاری از کشورهای جهان دولت جدید افغانستان را به دلیل نگرانی‌ها از کارنامه حقوق بشری ستیزه‌جویان طالبان به رسمیت نمی‌شناسند. با این حال در ۱۷ مارس شورای امنیت سازمان ملل متحد به برقراری روابط رسمی با افغانستان رای داد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.