روشهای کاهش علائم پیری

ممکن است شما احساس جوانی کنید، اما علائم آشکار پیری را در چهره خود ببینید. این علائم مثل چین‌ و چروک اطراف چشم یا لب‌ها، لکه‌های پوستی و شل شدن پوست است. به جز عمل جراحی، راه های درمانی دیگری برای زیبایی پوست صورت وجود دارد. البته این روش‌ها هم بی‌خطر نیستند و ممکن است واکنش های آلرژیک (حساسیت ) نسبت به برخی مواد آنها داشته باشید. اما این روش ها خطر کمتری نسبت به جراحی های زیبایی دارند.dokhzibmask

 

۱ – تزریق بوتاکس یا دیسپورت اگر چین و چروک پیشانی زیاد شده باشد، تزریق بوتاکس یا Dysport راه حل موقتی است. بوتاکس، حاوی سم باکتری بوتولینوم است. تزریق این سم توسط پزشک متخصص ( نه در آرایشگاه یا مراکز غیرمجاز )، باعث از بین رفتن خطوط اخم پیشانی یا چروک اطراف لب و چشم می‌شود. این تزریق فقط چند دقیقه طول می کشد و درد کمی دارد. قبل و بعد از تزریق بوتاکس معمولا ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد تا بوتاکس اثر مطلوب خود را نشان دهد. تزریق بوتاکس، عضلات را شل و رها می‌کند. با گذشت زمان که عضلات به آرامی توانایی انقباض را به دست می آورند، چین و چروک دوباره ظاهر می‌شود. برای جلوگیری از پیدایش مجدد چین و چروک، این تزریق باید هر ۴ تا ۶ ماه یک بار تکرار شود.

۲ – ترماژ ( Thermage ) برای رفع آویزان شدن و شلی پوست، روش ترماژ می تواند مفید باشد. این دستگاه با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی، پوست را گرم می کند. گرما باعث تحریک تولید کلاژن در بدن می شود و پوست را سفت و محکم می‌کند. ترماژ می‌تواند دردناک باشد، اما با یک جلسه می توان به نتیجه دلخواه خود رسید. قبل و بعد از ترماژ با این روش، افتادگی پلک به خوبی درمان می‌شود. حدود ۴ تا ۶ ماه طول می شد تا نتایج این روش ظاهر شود.

۳ – پالس نوری شدید (IPL ) IPL همانند لیرز، به لایه عمیق پوست به نام درم می رود. پالس نوری کوتاه برای جوان سازی پوست انجام می شود. بر خلاف لیزر، IPL طیف گسترده ای از نور را می تاباند که می تواند انواع عیوب پوستی را درمان کند.

با این روش، فقط درد کمی را احساس خواهید کرد. قبل و بعد از IPL IPL باعث کاهش قرمزی روزاسه (مثل جوش) و تیرگی سیاه دور چشم می‌گردد. IPL با تخریب سلول های رنگدانه ای پوست، می تواند لکه های پوستی ناخواسته مانند ملاسما (مثل لکه های بارداری) و لکه های پیری (لکه های کبدی) را از بین ببرد. تولید کلاژن توسط IPL تحریک می شود و باعث کاهش خطوط پوستی و چین‌ و چروک صورت می شود.

۴ – مواد پرکننده مواد پرکننده با حجیم کردن زیر بافت، چین و چروک صورت را صاف می‌کند. این پرکننده‌ها در مناطق مورد نظر به طور مستقیم تزریق می‌شوند. کلاژن، یکی از قدیمی ترین پرکننده‌هاست.

سایر مواد پرکننده عبارتند از : اسید هیالورونیک، هیدروکسی آپاتیت کلسیم، پلی متیل متاکریلیت PMMA و سلول‌های چربی که از شکم و یا ران برداشته می‌شوند. قبل و بعد از تزریق پرکننده‌ها تاثیر تزریق هیالورونیک اسید، می تواند ۹ ماه و یا بیشتر طول بکشد. تزریق کلاژن هر ۳ تا ۶ ماه یک بار باید مجددا تزریق شود. اثر تزریق سلول‌های چربی، دائمی است. اثر تزریق PMMA نیز دائمی است.

منبع:سیمرغ

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.