روش‌های برخورد با مشکلات کودکان در سلامتی و بیماری

۱۴ام بهمن ،

مهر گزارش داد: مولف کتاب «من و فرزندم؛ روش برخورد با مشکلات مهم کودکان در زمان سلامت و بیماری» دکتر حسین مروج متخصص بیماریهای کودکان و نوزادان، فوق تخصص بیماریهای غدد داخل ریز و متابولیسم کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

این کتاب در واقع یک راهنمای ساده برای حل مشکلات مربوط به سلامت کودکان است و در دو بخش به اهمیت مسائل اثرگذار در رشد کودک سالم مانند تغذیه، بازی و ورزش پرداخته است. توجه به نکاتی مهم دربارهٔ پروش کودکان از همان بدو تولد و مواردی مانند مراقبت از بند ناف، حمام کردن، رشد و تغذیه در کودکان، بی‌اشتهایی، تب، بی‌قراری، اختلالات خواب و دارو خوردن، بعضی از مطالبی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

غالب تصاویری که در این کتاب به کار گرفته شده است، برگرفته از کودکان و والدین ایرانی است و این مسئله از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که تجسم موقعیت‌های گوناگون شرح داده شده در کتاب برای مخاطب آسان‌تر است و والدین می‌توانند دستورالعمل‌های کتاب را بهتر اجرا کنند.

کتاب «من و فرزندم» در دو بخش نوشته شده است؛ بخش اول به مسائلی می‌پردازد که در رشد کودک سالم باید در نظر گرفته شوند؛ نویسنده در این بخش اصول مختلفی را بیان می‌کند که از منظرهای گوناگون مانند تغذیه، بازی، رشد و ورزش در رشد کودک اهمیت دارند.

بخش دوم این کتاب هم شامل اقداماتی است که برای بهبود یک فرزند بیمار باید از سوی والدین مورد توجه قرار بگیرد؛ نحوه انتخاب پزشک و برقراری ارتباط با او نیز در این فصل بررسی می‌شود.

کتاب ۸۸ صفحه‌ای «من و فرزندم» در شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و با بهای ۴۹۵۰ تومان از سوی انتشار یافتنات طبیب و تیمورزاده انتشار یافته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.