روش جدید جمع‌آوری ماهواره

سردار نقدی عصر دیروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان تصریح کرد: معتقدیم روش‌های سلبی و قهر‌آمیز در نهی از منکر، رسالت قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است و بسیج نباید این شیوه‌ها را در پیش بگیرد. به همین دلیل ساز و کار جدید بسیج در فریضه امر به معروف و نهی از منکر روش ایجابی اقناع و گفت‌و‌گو است که هم‌اکنون نیز در مرحله اجرا است.

ایسنا: سردار نقدی عصر دیروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان تصریح کرد: معتقدیم روش‌های سلبی و قهر‌آمیز در نهی از منکر، رسالت قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است و بسیج نباید این شیوه‌ها را در پیش بگیرد. به همین دلیل ساز و کار جدید بسیج در فریضه امر به معروف و نهی از منکر روش ایجابی اقناع و گفت‌و‌گو است که هم‌اکنون نیز در مرحله اجرا است.

وی در تشریح فواید این شیوه یادآور شد: در بجنورد با استفاده از این روش در یک محله که ۳۰۰ ماهواره در پشت بام‌ها شناسایی شده بود، پس از گفت‌وگو و اقنا توسط بسیجیان ۹۷ خانواده شخصا ماهواره‌های خود را تحویل سپاه دادند و مابقی هم دیش‌های ماهواره را از پشت بام‌ها جمع‌آوری کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه “امروز امر به معروف در جامعه ما در غربت قرار دارد”، گفت: این غربت نه به خاطر عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بلکه به خاطر بد عمل کردن به این فریضه است. ما با عملکردمان، امر به معروف و نهی از منکر را تنها به حجاب و روابط زن و مرد در خیابان و یک شکل خاص از برخورد محدود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه “ما بر خلاف دین اسلام عمل کرده‌ایم و به جای زبان نرم از زبان تند برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌کنیم”، تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه بتوانند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، نه اینکه حتما حکم حکومتی برای انجام این فریضه در دستشان باشد.

نقدی در پایان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، یک نظام طبیعی است که خداوند در بدن انسان خلق کرده و با این وجود، منکر مانند میکروبی است که در بدن انسان گناهکار وارد می‌شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.