روش جدید کلاهبرداری

ممتازنیوز : افراد ناشناسی که در تماس با شهروندان و کسبه و با بهانه های واهی مانند برنده شدن در قرعه کشی و یا واریز مبلغ خرید، طعمه های خود را پای دستگاه های خودپرداز می کشاندند و موجودی حساب های بانکی آنان راخالی می کردند این بار طعمه های خود را از مسافران آژانس های هواپیمایی انتخاب کردند.

به گزارش خراسان، چند روز قبل خانم جوانی مشغول کار در یک دفتر هواپیمایی بود که فردی تلفنی با وی تماس گرفت وخود را کارمند یک شرکت بزرگ هواپیمایی در تهران معرفی کرد. او به خانم جوان گفت: قرار است این شرکت هواپیمایی قرعه کشی بزرگی را میان بهترین مسافران هواپیما انجام دهد و جوایز نفیسی نیز به آنان تعلق می گیرد.مرد ناشناس از این کارمند دفتر هواپیمایی خواست تا مشخصات و شماره تلفن بهترین مشتریانی را که بیشتر از هواپیمایی این شرکت استفاده می کنند برای شرکت در قرعه کشی، در اختیار وی قرار دهد. خانم جوان نیز بلافاصله اسامی و شماره تلفن ۱۲نفر از مشتریان راکه یکی از آنان هم پدرش بود به فرد ناشناس داد . خانم جوان که از این کار بسیار خوشحال شده بود با مشتریان دفتر هواپیمایی هم تماس گرفت و ماجرای قرعه کشی بزرگ را به آنان اطلاع داد و این که اسامی ۱۲نفر را برای شرکت در قرعه کشی به شرکت هواپیمایی اعلام کرده است.

گزارش خراسان حاکی است: روز بعد از این ماجرا، «مردان نامرئی» با شماره تلفن های مذکور تماس گرفتند و با ذکر این که شما در قرعه کشی، برنده مبلغ ۵۰میلیون ریال شده اید از طعمه های خود خواستند تا پای دستگاه خودپرداز بروند و موجودی خود را برای واریز مبلغ قرعه کشی بررسی کنند. در این میان کلاهبرداران نامرئی دوباره با طعمه های خود تماس می گرفتند و از آنان می خواستند تا منوی انگلیسی را انتخاب و اعداد و ارقامی را که آنان پشت تلفن می گفتند در سیستم خودپرداز ثبت کند. بنابراین گزارش، کلاهبرداران که برای شناسایی افراد پولدار دفاتر شرکت هواپیمایی را انتخاب کرده بودند برای جلب اعتماد طعمه ها در برخی موارد نیز مبالغ اندکی به حساب آنان واریز می کردند اما دوباره از طعمه خود می خواستند تا از کارتی استفاده کند که موجودی آن حداقل ۸رقمی باشد و بدین ترتیب همه حساب های بانکی افراد را خالی می کردند.

این گزارش حاکی است: وقتی کلاهبرداران نامرئی با یکی دیگر از طعمه ها تماس گرفتند و موجودی حساب او کسر شد در تماس بعدی که قراربود کارتی با موجودی بانکی ۸رقمی ارائه کند اعضای خانواده متوجه کلاهبرداری شدند و بدین ترتیب ماجرای قرعه کشی نیز لو رفت. پس از آن که خانم جوان (کارمند دفتر هواپیمایی) در جریان موضوع کلاهبرداری قرار گرفت سعی کرد با تلفن به مسافران هواپیما ماجرا را اطلاع دهد اما در این میان تعدادی از افراد قربانی کلاهبرداران شده بودند. بنابراین گزارش، با اعلام شکایت خانم جوان و افراد دیگر، پرونده ای در شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد تشکیل شد و زیر نظر قاضی اسماعیل شاکر مورد رسیدگی قرار گرفت.

مقام قضایی نیز با صدور دستورات ویژه ای از کارآگاهان پلیس خراسان رضوی خواست تا نسبت به شناسایی و دستگیری «کلاهبرداران نامرئی» اقدام کنند اما شهروندان باید در این باره هوشیار باشند و به تماس های ناشناس پاسخ ندهند و هنگام اجرای عملیات بانکی نیز هیچ گاه از منوی انگلیسی استفاده نکنند.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۴ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۷ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , روش جدید کلاهبرداری, طعمه های جدید«کلاهبرداران نامرئی», نامرئی, کلاهبرداران نامرئی, کلاهبرداری, کلاهبرداری کردن

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.