روش درست کردن شیرینی ماکارون

هرچند غالب داستان‌ها از این قرارند که اصلیت شیرینی ماکارون به فرانسه برمی‌گردد، اما سند قطعی در این‌باره وجود ندارد و هنوز هم هرازگاهی این شیرینی محبوب بین‌المللی به دیگر کشورها از جمله ایتالیا نسبت داده می‌شود.

عکس
ممتازنیوز :

مواد لازم:

  • سفیده تخم‌مرغ    ۳ عدد
  • شکر دانه‌ریز    ۴۰ گرم
  • پودرشکر    ۱۸۰ گرم
  • پودربادام    ۱۲۵ گرم
  • رنگ و اسانس خوراکی به میزان دلخواه

طرز تهیه:

اگر فر گازی بود روی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد و اگر برقی بود روی ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم ‌می‌کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن کرده وآن را چرب می‌کنیم.

ابتدا سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی به هم می‌زنیم تا پف کند. سپس آرام‌آرام شکر دانه ریز را به سفیده اضافه کرده و به هم‌زدن ادامه می‌دهیم تا حالت فومی شکل پیدا کند. پودرشکر و پودربادام را با یکدیگر آسیاب کرده و خوب مخلوط می‌کنیم و توجه داریم که به واسطه چربی بادام حالت خمیری شکل پیدا نکنند. رنگ و اسانس را نیز به مواد اضافه کرده و مواد خشک را در ۳ مرحله توسط لیسک به خورد سفیده‌ها می‌دهیم. یک ماسوره ساده به قطر ۲ سانتی‌متر داخل کیسه قیف قرار می‌دهیم. مایه را داخل قیف ریخته دایره‌هایی به قطر ۳ تا ۴سانتی‌متر از مایه روی کاغذ می‌گذاریم. سینی را چند بار روی میز می‌کوبیم و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت می‌دهیم تا رویه ماکارون‌ها حالت چسبنده نداشته باشد سپس به مدت ۲۰ دقیقه روی پنجره وسط فر می‌پزیم. برای بین ماکارون‌های شکلاتی پس از پخت از خامه یا کرم گاناش سفید استفاده می‌کنیم.


تاریخچه‌ای کوتاه از شیرینی ماکارون

هرچند غالب داستان‌ها از این قرارند که اصلیت شیرینی ماکارون به فرانسه برمی‌گردد، اما سند قطعی در این‌باره وجود ندارد و هنوز هم هرازگاهی این شیرینی محبوب بین‌المللی به دیگر کشورها از جمله ایتالیا نسبت داده می‌شود. البته شاخص‌ترین نظر درباره تاریخچه ماکارون به سال ۱۵۳۳ برمی‌گردد. این تاریخ دقیقا مصادف است با ورود آشپز مخصوص «کاترین دی مریسیس» به فرانسه. شاهزاده خانم این آشپز را به مناسبت مراسم عروسی‌اش با پادشاه فرانسه به این کشور آورد، اما در عین حال همچنان هیچکس نتوانسته قاطعانه روی این قصه صحه بگذارد که اولین بار طبخ این شیرینی توسط آشپز ایتالیایی شاهزاده‌های فرانسوی انجام شده است. وقتی در تاریخی نزدیکتر به سراغ ماکارون می‌رویم به اطلاعات معتبرتری برمی‌خوریم. این شیرینی خوشرنگ و لعاب در حدود سال ۱۸۳۰ همراه با مربا یا ادویه‌های بخصوصی سرو می‌شده. به هرحال ماکارون این روزها به ماکارون پاریس مشهور شده است.

 انواع ماکارون‌های فرانسوی

از این شیرینی دوست‌داشتنی انواع مختلفی در فرانسه طبخ می‌شود که هرکدام به یک منطقه خاص در این کشور متعلق است. مثلا شیرینی‌های ماکارون در شهر آفیس ترکیبی از میوه‌ها، عسل و بادام است که در قرن ۱۶میلادی مرسوم بوده. البته ماکارون‌های این خطه به اندازه ماکارون‌های پاریس شیرین نیستند. در شهر مونت‌موریلون که یکی از مشهورترین ماکارون‌های فرانسه را دارد یکی از قدیمی‌ترین آشپزخانه‌های طبخ ماکارون وجود دارد که تاریخ آن به سال ۱۹۲۰ باز می‌گردد. در واقع یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های ماکارون که در حال حاضر موجود است به ۱۵۰ سال قبل مربوط می‌شود. (نسخه تهیه غذایی که همچنان در این شهر بدون ذره‌ای تغییر و به همان ترتیب تهیه می‌شود.) شهر کوچک نانسی در منطقه لورین داستان طول و درازی با ماکارون دارد. به طور کلی در جای‌جای فرانسه قصه‌های متفاوتی درباره ماکارون نقل شده است که در کنار همه این تنوع‌ها باید به تفاوت در نحوه پخت این شیرینی هم اشاره کرد.

ماکارون‌های پاریسی

در شهر پاریس فروشگاه لادیور، مشهورترین مرکز فروش شیرینی ماکارون است که سابقه آن به حدود ۱۵۰ سال پیش برمی‌گردد. در فرانسه شعبه‌های فست‌فود مک‌‌دونالد، شیرینی ماکارون را همراه مک‌کافی‌های خود به فروش می‌رسانند. مشابه ماکارون‌های پاریس در ژاپن و سوئیس هم وجود دارد، اما بیشترین شباهت را می‌توانید در بین شیرینی‌های ماکارون کانادا و پاریس پیدا کنید. البته آمریکایی‌ها هم ماکارون خود را دقیقا از روی نسخه پاریسی آن طبخ می‌کنند و به مشتری تحویل می‌دهند. ماکارون زعفرانی از آن دسته ماکارون‌هایی است که جایی تهیه نمی‌شود و من این کار را برای مراسم‌های مذهبی خودمان در ایران انجام داده‌ام. مثلا برای ماه مبارک رمضان مابین آن حلوا بگذارید. این پیشنهادی است که نمی‌توانید ردش کنید.

ماکارون چای

ماکارون چای از آن دسته ماکارون‌هایی است که در تهیه آن از اسانس و چای خشک با هم استفاده می‌شود.

آخرین خبر از ماکارون

ماکارون‌دوستان حرفه‌ای، قنادی «فووچو» را به خوبی می‌شناسند. قنادی ۱۰۰ساله و نام‌آشنایی در پاریس که هرکسی علاقه‌مند شیرینی‌های خاص و خوشمزه است، سری به این قنادی می‌زند. عنوان بهترین تولیدکننده ماکارون هم در کارنامه این قنادی ثبت شده است؛ این قنادی در یک حرکت جالب، یکی از همراهان المپیک لندن بود. در تمام روزهایی که لندن مهمان المپیک بود، شهروندان و مسافران پاریسی می‌توانستند، ماکارون با طرح پرچم انگلیس روی آن را خریداری و میل کنند. این ماکارون‌ها در دو طعم آلبالو و توت‌فرنگی تهیه شده بودند و قیمت هرکدام ۷/۱ یورو بود.


عکس

ماکارون پسته و نعناع با کرم پرتقال

روش تهیه کرم پرتقال

مواد لازم:

  • آب پرتقال    ۱ لیوان (۲۵۰ میلی‌لیتر)
  • شیر    نصف لیوان (۱۲۵ میلی‌لیتر)
  • زرده تخم‌مرغ    ۳ عدد
  • آرد ذرت    ۴ قاشق غذاخوری
  • شکر    ۸۰ گرم
  • خامه صبحانه    ۱۵۰ گرم
  • اسانس پرتقال    چند قطره
  • رنده پوست    یک عدد پرتقال درشت

طرز تهیه:

تمامی مواد به جز رنده پوست پرتقال را با هم مخلوط می‌کنیم و روی شعله ملایم می‌گذاریم و به هم می‌زنیم تا غلیظ شوند. پس از آنکه از روی حرارت برداشتیم رنده پوست پرتقال را به آن اضافه کرده و کرم را کنار می‌گذاریم تا خنک شود. بعد از خنک شدن یک قاشق از کرم بین ماکارون‌ها گذاشته و دو به دو ماکارون‌ها را به هم جفت می‌کنیم. من اینجا برای زیباتر شدن عکس کمی رنگ نارنجی تیره به کرم افزوده‌ام.

مواد لازم:

  • سفیده تخم‌مرغ    ۳ عدد
  • شکر دانه ‌ریز    ۳۰ گرم
  • پودرشکر    ۱۸۰ گرم
  • پودرپسته    ۱۲۰ گرم
  • رنگ سبز    نصف قاشق چایخوری
  • اسانس نعناع    چند قطره

طرز تهیه:

اگر فر گازی بود روی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد و اگر برقی بود روی ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم می‌کنیم. کف سینی فر را کاغذروغنی پهن کرده و آن را چرب می‌کنیم. ابتدا سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی به‌هم می‌زنیم تا پف کند. سپس آرام‌آرام شکر دانه‌ریز را به سفیده اضافه کرده و به هم‌زدن ادامه می‌دهیم تا حالت فومی شکل پیدا کند. پودرشکر و پودرپسته را با یکدیگر آسیاب کرده و خوب مخلوط می‌کنیم و توجه داریم که به واسطه چربی پسته حالت خمیری شکل پیدا نکنند. رنگ و اسانس را نیز به مواد اضافه کرده و مواد خشک را در ۳ مرحله توسط لیسک به خورد سفیده‌ها می‌دهیم. یک ماسوره ساده به قطر ۲ سانتی‌متر داخل کیسه قیف قرار می‌دهیم. مایه  را داخل قیف ریخته و دایره‌هایی به قطر ۳ تا ۴ سانتی‌متر از مایه روی کاغذ می‌گذاریم. سینی را چند بار روی میز می‌کوییم و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت می‌دهیم تا رویه ماکارون‌ها حالت چسبنده نداشته باشد سپس به مدت ۲۰ دقیقه روی پنجره وسط فر می‌پزیم. برای بین ماکارون‌های پسته و نعناع پس از پخت از کرم پرتقال استفاده می‌کنیم.

طبقه بندی: هنر اشپزی   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۳ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , آخرین خبر از ماکارون, انواع ماکارون‌های فرانسوی, تاریخچه‌ای کوتاه از شیرینی ماکارون, درست کردن شیرینی ماکارون, روش درست کردن شیرینی ماکارون, شیرینی ماکارون, ماکارون, ماکارون چای, ماکارون‌های پاریسی, هنر آشپزی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.