روش دسترسی به GMail در شرایط فعلی اینترنت ایران

همانطور که مستحضرید متاسفانه علاوه بر موتور جستجوی گوگل ، سرویس جی میل که بخشی از سرویس های شرکت گوگل میباشد نیز به دلیل برخی مسائل در حال حاضر از دسترس خارج شده است و کاربران ایرانی به صورت عادی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند و همین امر می تواند باعث ایجاد خلل در ارتباطات آنها گردد . اما در این مطلب قصد داریم تا روشی ساده برای دسترسی به ایمیل های تان در سرویس جی میل را به شما نشان دهیم . امیدواریم که مشکلات بوجود آمده به سرعت برطرف شود تا کاربران ایرانی مجبور نباشند از روش های دیگر برای استفاده از جی میل استفاده کنید . با گویا آی تی همراه باشید ……


قابلیتی که در اکثر سرویس های ایمیل مشهور دنیا وجود دارد ، قابلیت ارسال ایمیل های دریافتی به آدرس های دیگر است که به آن Forwarding گفته می شود . سرویس جی میل نیز از این قابلیت پشتیبانی می کند . ما نیز متیوانیم از این روش برای ارسال ایمیل های دریافتی به آدرس های دیگری که قابلیت استفاده از آنها در کشور ما وجود دارد استفاده کنیم .

برای شروع کار کافیست لازم است که حتما یک بار وارد جی میل شوید تا بتوانیم تنظیمات مورد نظر را انجام دهیم . کار زیاد سختی نیست ؛ مخصوصا برای هموطنان ایرانی :) . پس از ورود به جی میل و مشاهده صفحه اصلی روی آیکون ” چرخ دنده ” کلیک کرده و سپس گزینه Settings را انتخاب کنید .

در صفحه باز شده ابتدا روی قسمت Forwarding and POP/IMAP کلیک کنید . کمی پایین تر و در بخش Forwarding دکمه Add a Forwarding address را کلیک کنید .

پنجره کوچکی باز می شود که شما باید آدرس ایمیل مورد نظر خود را وارد کنید . در این مطلب ما از سرویس ایمیل شرکت مایکروسافت استفاده کرده ایم که بنابر نظر شخصی بنده ، بعد از جی میل بهترین سرویس ایمیل می باشد .

پس از وارد کردن ایمیل خود روی دکمه Next کلیک کنید . در ادامه برای اطمینان باید آدرس مورد نظر را تایید کنید تا ایمیل تاییدیه به آن آدرس فرستاده شود . پس روی دکمه Proceed کلیک کنید .

اکنون ایمیل تاییدیه که حاوی یک کد است به آدرس ایمیل مورد نظرتان فرستاده شده است . کد مورد نظر را از داخل ایمیل پیدا کنید و سپس در محل نشان داده شده در تصویر زیر وارد کنید . در پایان نیز روی دکمه verify کلیک کنید .

برای مشاهده تصویر در سایز بزرگتر کلیک کنید

نکته : در صورتی که ایمیلی برای شما ارسال نشده است روی لینک Re-send email کلیک کنید . در صورتی منصرف شدن از این ایمیل نیز روی دکمه Remove address کلیک کنید .

مشاهده می کنید که یک آدرس ایمیل مورد نظر در قسمت Forwarding نمایش داده می شود . تنظیمات خاص دیگر باقی نمانده به جز منوی کشویی که در تصویر زیر مشاهده می کنید . گزینه های این قسمت را یک به یک توضیح خواهیم داد .

برای مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید

* Keep Gmail’s copy in the inbox : در صورت انتخاب این گزینه ، یک کپی از ایمیل های ارسال شده به ایمیل مذکور ، در اینباکس جی میل باقی خواهد ماند .

* Mark Gmail’s copy as read : با انتخاب این گزینه ، کپی ایمیل های ارسال شده به آدرس مذکور ، به عنوان خوانده شده علامت گذاری میشوند .

* archive Gmail’s copy : در صورت انتخاب این گزینه ، کپی ایمیل های ارسال شده به آدرس مذکور ، آرشیو خواهند شد .

* delete Gmail’s copy : و اما آخرین گزینه نیز باعث حذف کپی ایمیل های ارسال شده خواهد شد .

در پایان روی دکمه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند .

کار تمام است و از این پس ایمیل های دریافتی در جی میل به آدرس ایمیل مورد نظرتان ارسال خواهند شد . البته این کار فقط شامل ایمیل هایی می شود که در اینباکس شما قرار گیرند . به عنوان مثال ایمیل هایی که مستقیما به بخش Spam میروند ، برای آدرس انتخابی ارسال نخواهند شد .


مرتب سازی ایمیل ها

در صورتی که کاربر با نظمی هستید و می خواهید مانع از شلوغ و بی نظمی اینباکس تان در سرویس ایمیل مقصد ( در اینجا منظور آوت لوک مایکروسافت است ) شوید ، با ما همراه باشید …..

به آدرس Outlook.com بروید و با وارد کردن اطلاعات کاربری خود وارد اینباکس تان شوید . در پنل سمت چپ روی Folders راست کلیک کرده و گزینه Add a new folder را انتخاب کنید .

یک نام برای این فولدر انتخاب کنید . مثلا Gmail . اکنون فولدر Gmail ایجاد شده است و باید کاری کنیم که ایمیل هایی که از آدرس جی میل تان ارسال میشوند را به این فولدر هدایت کنیم . پس دوباره روی Folders راست کلیک کرده و این بار گزینه Manage rules را انتخاب کنید .

صفحه جدیدی باز خواهد شد که می توانید در آن قوانینی را به منظور مدیریت و مرتب سازی ایمیل های تان تعریف کنید . برای شروع کار روی دکمه New کلیک کنید .

صفحه مجددا بارگذاری شده و اکنون می توانید یک Rule یا قانون تعریف کنید . در بخش بالا تنها کافیست منوی کشویی وسط به Contains تغییر دهید . در تکست باکس بعدی هم آدرس جی میل خود را وارد کنید . در آخرین گام باید مشخص کنید که میخواهید این ایمیل ها به چه فولدری بروند . پس روی فلش کوچک مقابل گزینه Move to Inbox کلیک کرده و فولدر Gmail را انتخاب کنید . آخرین مرحله کار نیز کلیک روی دکمه Save است . روش انجام این مراحل در تصویر زیر به وضوح مشخص شده است .

در پایان مشاهده می کنید که ایمیل های ارسال شده از جی میل در فولدر Gmail قرار خواهند گرفت .

منبع: گویا آی تی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.