“روماتیسم” شایع‌ترین علل معلولیت در کشور

اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر رضا شیاری، فوق تخصص روماتولوژی کودکان در نهمین کنگره اورژانس و بیماری‌های شایع طب کودکان گفت: بیماری‌های روماتیسمی در کشورهای در حال پیشرفته بسیار شایع است و دلیل اصلی معلولیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر رضا شیاری، فوق تخصص روماتولوژی کودکان در نهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع اطفال در جمع خبرنگاران گفت: بیماری‌های روماتیسمی در کودکان یکی از دلایل اصلی شیوع معلولیت در کودکان و یکی از علل شایع اختلال بینایی است.

وی گفت: بیماری‌های روماتیسمی کودکان تست تشخیص ندارند و علائم عمومی مثل تب، آفت‌ دهانی، اسهال، بثورات پوستی، درد مفصل و عضله، ورم مفصل و اختلالات رشدی دارد.

شیاری، تصریح کرد: اگر این علائم طولانی و مکرر باشد باید به بیماری‌های رماتیسمی اطفال شک کرد و برای درمان آن اقدام کرد.

وی افزود: خشکی صبحگاهی و بعد از استراحت قطعاً نشانه بیماری “روماتیسمی” است، فاصله بین ظهور علائم و تشخیص بیماری معمولاً یک تا دو سال طول می‌کشد.

این فوق تخصص روماتولوژی گفت: آرتریت روماتوئیدی جوانان و کودکان، شایع‌ترین بیماری روماتیسمی در کودکان است که بیشتر در دخترها بیشتر است و بیشتر به چشم‌ها آسیب می‌رساند.

وی در پایان گفت: یکی از شایع‌ترین علل معلولیت در کشورهای در حال پیشرفت بیماری روماتیسمی است، که با تشخیص به موقع می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.