روند رو به رشد تملک املاک در پرو‍‍‍‍ژه امام علی (ع)

تشکیل کمیته های تخصصی کنگره شهدا در منطقه ۱۳، اجرای طرح ضربتی جمع آوری خاک و نخاله و رفع سد معبر درمنطقه ۱۳و.. از جمله عناوین خبری منطقه ۱۳ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در این بازدید که باحضور شهردار منطقه ۱۳ و جمعی ‌از معاونان و مدیران منطقه انجام ‌شد، روند اجرای ‌عملیات پروژه امام علی (ع)در محدوده منطقه و همچنین پیشرفت عملیات ‌اجرایی طرح ، مورد بررسی قرارگرفت.
در این برنامه شهردار منطقه با تاکید بر جلب رضایت شهروندان بر تسریع در رفع معارضین باقی مانده در مسیر اجرای طرح ، حذف زوائد، و زیباسازی محدوده تاکید کرد.
شهردار منطقه ۱۳ در جمع  مسئولان بازدید کننده یادآور شد: با تمهیدات در نظر گرفته، سرعت تملک املاک افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه به منظور هر چه سریعتر انجام شدن طرح ، علاوه بر افزایش ساعات کاری اداره املاک ، رسیدگی به پرونده املاک حتی در روز های تعطیل انجام می شود خاطر نشان کرد : به همین منظور در ملاقات مساجد ،ملاقات های مردمی در منطقه نیز اقدامات برای تملک املاک واقع در طرح پیگیری می شود.  
شایان ذکر است در طرح امام علی (ع) ۴۲۹ معارض وجود دارد که از این تعداد ۳۵۱ معارض  تخریب و ۳۴ ملک نیز مورد توافق قرار گرفته است.
 تشکیل کمیته های تخصصی کنگره شهدا در منطقه ۱۳
برگزاری مراسم و یاد و خاطرات  شهدا یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری منطقه ۱۳ در تبین فرهنگ ایثار و شهادت است که در این راستا شش کمیته تشکیل شده تا با هماهنگی لازم کنگره شهدا هر چه با شکوه تر برگزار شود.
مهندس مداحی ، شهردار منطقه ۱۳ گفت : برگزاری کنگره‎ها و یادواره های بزرگداشت شهیدان و رزمندگان کشور از مهمترین راهکارهای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است  و بر این اساس اولین کنگره شهدا منطقه ۱۳ برگزار و از جوانمردی ها و رشادت های رزمندگان اسلام و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجلیل می شود.
وی افزود : در این راستا کمیته هایی تشکیل شده تا با ارائه و اجرای برنامه های اثرگذار و فاخر بتوانند بستر مناسبی را برای برگزاری کنگره بزرگ شهدای منطقه ۱۳ فراهم کنند.
مهندس مداحی اظهار داشت : با برگزاری این یادواره‌ سعی داریم علاوه بر زنده نگه داشتن نام شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس این افراد را به نسل امروز معرفی کرده و فرهنگ رشادت و شهادت را نیز در بین نوجوانان و جوانان ترویج دهیم.
وی خاطر نشان کرد :  برگزاری یادواره شهدا یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان به پاس جوانمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی انجام داد.
شهردار منطقه تصریح کرد : از حدود دو ماه پیش ستاد نخستین کنگره  شهدای منطقه ۱۳ متشکل از شش کمیته شامل فرهنگی ، ترافیکی ، شناسایی ، اطلاع رسانی ، امنیت و انتظامی ، اجرایی و پشتیبانی تشکیل وهر کمیته دارای وظایف معین و مشخصی است که اعضای هر کمیته در راستای وظایف خود در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد:طی استعلام های صورت گرفته از بنیاد شهید، بسیج ، شورایاری محلات حدود ۱۳۹۰ شهید شناسایی شده که با تشکیل جلسات مستمر کنگره شهدا و پیگیری اعضای کمیته بررسی دقیق تعداد خانواده های شهدا در دستور کار قرار دارد.  
پس از شناسایی خانواده‌های شهدا، تهیه و تدوین چاپ کتاب شهدا ، تمبر شهدا ، تقویم شهدا در دستور کار قرار می گیرد.
به گفته این مسئول زمان برگزاری این مراسم بعد از هفته دفاع مقدس بوده  ، که  متعاقباً تاریخ برگزاری دقیق آن اعلام می‌شود. /


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.