روند کاهش مصرف بنزین در کشور آغاز شد

میانگین مصرف بنزین کشور در آخرین هفته شهریور (۲۵ تا ۳۱ شهریور) و همزمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس، ۱٫۸ درصد کاهش یافت و به ۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور که هفته سوم شهریور رقم بی سابقه ۶۹٫۷ میلیون لیتر را ثبت کرده بود، هفته گذشته همزمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس اندکی کاهش یافت و به ۶۸٫۴ میلیون لیتر رسید.

مجموع مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ۳۱ شهریور امسال به ۴۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به هفته پیش از آن ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر (۱٫۸ درصد) کاهش نشان می دهد.

بیشترین مصرف بنزین کشور در بیست و پنجم تا سی و یکم شهریور مربوط به روز شنبه (۲۵ شهریور) با ۷۳ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز پنج شنبه (۳۰ شهریور) با ۶۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر است.  

مجموع مصرف بنزین تهران در هفته گذشته ۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر اعلام شده که نسبت به هفته گذشته با ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر، ۱۱ درصد کاهش یافته است. 

میانگین روزانه مصرف بنزین تهران ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده است.

مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز در هفته گذشته با میانگین روزانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر، به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به هفته گذشته (۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر) تغییری نداشته است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.