رونق بازار خودروهای پرقدرت در آلمان

رونق بازار خودروهای پرقدرت در آلمان

رونق بازار خودروهای پرقدرت در آلمان

ممتازنیوز: براساس تحقیقی در آلمان که نتایج آن سه شنبه منتشر شد، آلمانی ها با بی توجهی به قیمت های بی سابقه سوخت و نگرانی هایی مربوط به محیط زیست، خودروهایی مجهز به موتورهای پرقدرت تر خریداری می کنند.

براساس تحقیقات مرکز پژوهش خودرو دانشگاه دویسبورگ – اسن (شمال غربی آلمان)، در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۲، موتور خودروهای جدید خریداری شده در آلمان میانگین قدرت ۱۳۸ اسب بخار داشته است که در مقایسه با میانگین ۱۳۵ اسب بخار سال ۲۰۱۱ و ۱۳۰ اسب بخار سال قبل از آن رکورد محسوب می شود.
براساس این تحقیق که به امضای فردیناند دودنهافر رئیس این مرکز رسیده است، علت این مسئله، ذائقه خودروسواران آلمانی برای موتورهای دیزلی است که قدرتمندتر از موتورهای بنزینی هستند و نیز استفاده از خودروهای شاسی بلند است که آنها نیز غالبا با دیزل کار می کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، پورشه در راس خودروسازانی قرار می گیرد که خودروهای پرقدرت را با میانگین قدرت ۳۲۳ اسب بخار تولید می کند.
مارک های معتبری همچون بی.ام.دبلیو (۱۹۴ اسب بخار)، آئودی (۱۷۹ اسب بخار) و مرسدس بنز(۱۷۵ اسب بخار) نیز در صدر میانگین قدرت خودروهای ملی آلمان قرار می گیرند.
اما خودروسازان عمومی آلمانی نیز موتورهای خود را در سال های اخیر پرقدرت تر ساخته اند، به ویژه اپل که از میانگین ۱۰۹ اسب بخار در سال ۲۰۰۸ به ۱۲۶ اسب بخار در هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۲ رسانده است.
این تحقیق خاطر نشان می کند: اسب بخار بیشتر الزاما به معنای مصرف سوخت بیشتر نیست، به کمک موتورهای نسل جدید کم مصرف تر، استفاده از موتورهای دوگانه سوز یا سامانه های کاهش مصرف سوخت در مناطق شهری، مصرف این نوع خودروها به شدت کاهش می یابد.
دودنهافر می افزاید: در عین حال با افزایش کمتر قدرت موتورها، ما سریع تر از وضع کنونی به اهداف کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن دست پیدا خواهیم کرد.
وی خواستار مقررات سختگیرانه تر اتحادیه اروپا در مورد انتشار گاز دی اکسید کربن خودروها شد.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.