رونمایی از بسته حمایتی‌مشترکان‌ برق

جام جم آنلاین: وزیر نیرو با تشریح جزئیات بسته جدید حمایتی دولت از مشترکان برق پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، اعلام کرد: با اجرای این طرح امکان کاهش بار مالی قبوض مشترکان و خروج لوازم خانگی پرمصرف برق فراهم می‌شود.

مجید نامجو درباره جزئیات بسته حمایتی مشترکان برق پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: در حال حاضر آخرین مراحل تدوین و مطالعات این بسته حمایتی با مشارکت وزارت نیرو در سطح دولت انجام می شود.

وی با اعلام اینکه برای اجرای این بسته حمایتی علاوه بر وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم مشارکت می کند، تصریح کرد: در این بسته حمایتی یک سری لوازم خانگی کم مصرف به مشترکان خانگی ارائه می شود.
 
این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه با اجرای این بسته حمایتی لوازم خانگی کم مصرف برق جایگزین لوازم خانگی با رتبه انرژی بالا و پر مصرف انرژی خواهد شد، اظهار داشت: بر این اساس، استفاده از لوازم خانگی کم مصرف منجر به کاهش شدید مصرف انرژی الکتریکی و کاهش بار مالی قبوض برق مشترکان خانگی خواهد شد.
 
این مقام مسئول در خصوص چگونگی حمایت دولت برای خروج لوازم خانگی پرمصرف برق از سبد مصرفی خانوارهای ایرانی، توضیح داد: قرار است با مشارکت برخی از بانک ها یک سری تسهیلات مالی و اعتباری در اختیار مشترکان برق قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه میزان اعتبارات و تسهیلات مالی اختصاص یافته به خانوارها تابع شرایط مختلفی است، بیان کرد: متراژ خانه و تعداد افراد خانوار از مهمترین این معیارها است.
 
نامجو با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با وزارت صنعت و برخی از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی برقی، تبیین کرد: بر این اساس پیش بینی می شود محدودیتی در تامین لوازم خانگی کم مصرف برق در داخل کشور وجود نداشته باشد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.