رونمایی از ۸ داروی جدید

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رونمایی هشت داروی جدید توسط رییس جمهور در روز سه‌شنبه هفتم شهریور ماه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، دکتر مرضیه وحید دستجردی با بیان مطلب فوق، گفت: طبق آخرین فراخوانی که به تولیدکنندگان و صنعتگران دارو ارائه شده است ۳۵ داروی جدید با فناوری بالا در حال ساخت است که این داروها به تدریج طی امسال و سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این فراخوان‌ها تولید ۲۵۰ ماده اولیه دارویی نیز قرار دارد که هم اکنون ۴۵ ماده اولیه در کشور تولید می‌شود و مابقی آن در راستای همین فراخوان‌ها به تولید خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: در جلسه اخیر ستاد راهبردی وزارت بهداشت نیز چند تن از صنعتگران به همراه محققان جوان کشور از پروژه‌های خود برای تولید ۱۷ داروی جدید دفاع کردند که امیدواریم پنج قلم از این داروها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

دکتر وحید دستجردی این سخنان را در مراسم بزرگداشت روز داروساز و در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان دارویی و مسوولان سازمان غذا و دارو و دیگر مسوولین نظام سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، بیان کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.