رونمایی از سمعک دیجیتال هوشمند در نمایشگاه دانش بنیان

سمعک دیجیتال هوشمند در دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی رونمایی شد.

رونمایی از سمعک دیجیتال هوشمند در نمایشگاه دانش بنیان

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از معاونت ‎علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تولیدکننده این سمعک، شرکت فن‌آذرخش است که در سال ۱۳۶۵ با هدف حمایت از افراد دارای مشکلات شنوایی تأسیس شده و در زمینه تولید سمعک‌های آنالوگ و دیجیتال فعالیت دارد.

اکبر مکی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان فن آذرخش با اشاره به رونمایی از سمعک هوشمند تولیدی این شرکت با نام تجاری پارس تک گفت: این سمعک با حمایت و حضور جمعی از اساتید رشته شنوایی شناسی دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور و متخصصان رادیولوژی و مسئولان محترم وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی در دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی رونمایی شد.

وی ادامه داد: تکنولوژی ساخت سمعک برای کم‌شنوایان فقط در اختیار چند کشور اروپایی و آمریکای شمالی است واردات سمعک و تجهیزات شنوایی برای کشور بسیار ارزبر است و البته واردات این کالا مشمول ارز حمایتی است.

مکی با بیان اینکه تولید سمعک در ایران با استقبال و بازخورد فوق‌العاده کادر درمان، کاربران سمعک و مسئولین اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی مواجه شده است افزود: با توجه به اینکه سخت افزار و نرم افزار سمعک کاملاً توسط مهندسان مجرب و متخصص ایرانی ساخته شده است، خودکفایی در این حوزه می‌تواند از خروج ارز و وابستگی به خارج جلوگیری کند.

وی، صدای واضح و بسیار شفاف، قالب‌گیری و ساخت سمعک متناسب با آناتومی مجرای گوش، ظرافت و نامرئی بودن، مجهز بودن به هشت کانال پردازشی و مدارات کاهنده نویز و امکان درمان وزوز گوش را از ویژگی‌های سمعک دیجیتال ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: این سمعک برای افرادی که می‌خواهند سمعک را پنهان و با حداقل دید در مجرای گوش خود قرار دهند کاملاً مناسب است.

به گفته مکی، علاوه بر دستیابی به توانمندی منحصر به فرد تولید سمعک در کشور، امکان ارائه خدمات پس از فروش طولانی مدت تر و کاهش قیمت سمعک، دستاورد بسیار سودمندی برای کم شنوایان ایران است.

انتهای پیام/


پلاس
علمی و دانستنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.