رونمایی از شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت در نمایشگاه تله‌کام

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در سومین روز از نمایشگاه چهاردهم تله‌کام تازهترین خدمت سازمانی وایمکس مبین‌نت، تحت عنوان «شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت» رونمایی شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مبین نت، نمایشگاه چهاردهم تله‌کام به صحنه‌ی رونمایی از تازهترین و منحصر به فردترین خدمات و محصولات مبین‌نت تبدیل شده است. بر این اساس در سومین روز نمایشگاه شاهد رونمایی از خدمت مهم شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت ویژه‌ی سازمان‌ها بودیم.
بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ با پراکندگی جغرافیایی در سطح کشور، نیازمند روشی برای برقرار کردن ارتباطی سریع، اقتصادی و ایمن میان نمایندگی‌ها یا دفاتر خود در سطح یک شهر یا حتی شهرهای گوناگون کشور می باشند. واضح است که اینترنت به سبب دسترسی همگانی و تهدیدهایی که همه با آن‌ها آشنا می باشند، برای این منظور ابزار ارتباطی مناسبی به شمار نمی‌رود. شبکه‌ی بی‌سیم و سراسری وایمکس مبین‌نت، می‌تواند به بهترین و امن‌ترین شیوه، این امکان را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد.
هنگامی که سازمانی چنین خدماتی را دریافت می‌کند، شرکت ارتباطات مبین‌نت به هر یک از نقاط مورد نظر آن سازمان یک نشانی اختصاص می‌دهد. این نشانی‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که فقط بتوانند با شبکه‌ی اینترانت مبین‌نت ارتباط برقرار کنند. بدین ترتیب، کاربر با هر یک از این نشانی‌ها می‌تواند از طریق این شبکه با کاربر دیگری در همین شبکه تبادل اطلاعات نماید. استقلال از اینترنت، سرعت بالاتر و پشتیبانی از تمام پروتکل‌های ارسال و دریافت اطلاعات را می‌توان از مزایای کیفی این خدمات برشمرد.
یکی از کاربردهای متداول شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت، میزبانی پایگاه داده‌ی سازمان در مقیاسی محدود است. به عنوان نمونه، سیستم اتوماسیون اداری تحت وب، نامه‌نگاری یا پورتال داخلی، اشتراک فایل و مانیتورینگ می‌توانند از مواردی باشند که با استفاده از این خدمات به سادگی قابل ارایه می باشند. هم‌چنین، «دورکاری» نیز می‌تواند  یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین استفاده‌ها از از شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت باشد.
هم‌چنین به لطف دسترسی بی‌سیم به شبکه‌ی سراسری وایمکس مبین‌نت، وصل شدن به اینترانت سازمان حتی در نقاطی که امکان دسترسی با روش‌هایی هم‌چون کابل وجود ندارد، میسر خواهد بود.
طبق گفته‌ی مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، قرار است در روز آخر نمایشگاه طی مراسمی ویژه از خدمت مشترک وایمکس مبین‌نت و همراه اول، تحت عنوان «شبکه‌ی اینترنت پرسرعت بی‌سیم محلی» (وایمو) رونمایی شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.