رونمایی از مجموعه‌ی قصه‌های بومی محلی فارس

۲۰ آبان ،

تعداد ۵ عنوان از “مجموعه‌ی قصه‌های بومی محلی استان فارس” هم‌زمان با بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی رونمایی می‌شود.

 به گزارش تفسیری  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی حق‌پرست، مدیر کانون فارس در این باره، گفت: مجموعه کتاب‌های قصه‌های بومی محلی از جمله طرح‌های مصوب در کارگروه فرهنگی، اجتماعی استانداری فارس است که به کوشش مربیان علاقه‌مند و توانای کانون از سال ۸۹ جمع‌آوری شده است.
همچنین؛ بر همین اساس در این مدت ۲۰۰ اثر در قالب جزوات تحقیقی، نوار کاست و لوح فشرده به واحد کارشناسی فرهنگی کانون استان رسید.
حق‌پرست در ادامه افزود: در سال ۹۰ کارگروه تخصصی مرکب از کارشناسان و مربیان فرهنگی با تجربه در زمینه‌ی قصه و قصه‌گویی و آشنا به ادبیات کودک و نوجوان تشکیل شد و پس از برگزاری نشست‌های متعدد و ارزیابی کیفی آثار، تعداد ۹ قصه به عنوان برگزیده انتخاب و مورد بازنویسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: تصویرگری  این کتاب‌ها نیز توسط مربیان و کارشناسان هنری کانون صورت گرفت  تا همزمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، این مجموعه به همه‌ی علاقه‌مندان فرهنگ قصه‌های شفاهی به ویژه کودکان و نوجوانان فهیم این کشور تقدیم شود.
 حق پرست در ادامه با تشکر از همراهی و توجه ویژه استانداری فارس، رییس حوزه‌ی هنری و مدیر کل دفتر امور بانوان و همه‌ی همکاران متعهد در کانون ؛ اظهار داشت: احتمال دارد در مراسم رونمایی از این کتاب‌ها مسئولان کشوری کانون و تعدادی از مسئولان استانی نیز حضور داشته باشند./ص
       


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.