رونمایی از پروژه هدیه ۶۰ یکسال پس از ماجرای مدحی گیت

همن ماه گذشته بود که برخی منابع خبری از افشاگری یک دیپلمات مستقر در لبنان پیرامون طرحی موسوم به هدیه ۶۰ خبر با طراحی سرویس‌های غربی ـ عربی و با اجرای اپوزیسیون خارج از کشور علیه ایران خبر دادند. این پروژه که سرویس‌های عربی خصوصا عربستان سعودی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی آن کرده بودند، پس از افشای نشست اپوزیسیون نیمه کاره ماند تا بهت جریانات ضد انقلاب از نفوذ اطلاعاتی ایران در محافل خودمانیشان بیش از پیش شود.

به گزارش رجانیوز، اما امشب (دوشنبه) دستگاه  اطلاعاتی کشور پرده از عملیاتی برداشت که بر اساس آن این انبار باروت ضد ایرانی در بیروت خنثی شده و ناکام مانده بود. سیدرضا دنیادیده شیران اینبار بر روی صندلی که مدحی روی آن نشسته و از پروژه الماس فریب پرده برداشته بود نشست و در قامت یک ایرانی متنفذ در لبنان، پرده از پروژه ضد ایرانی پروژه ۶۰ برداشت.

شیران از طراحی سرویس‌های غربی برای مبدل ساختن بیروت به عنوان پایتخت منطقه‌ای اپوزیسیون خارجی با هدف عمق بخشیدن به ابعاد منطقه‌ای جریان فتنه، تضعیف مقاومت اسلامی لبنان و قرار دادن شیعه در مقابل شیعه پرده برداشت. وی از ارتباط ویژه نوری‌زاده با دستگاه اطلاعاتی عربستان و ماجرای استیصال وی پس از افشای نشست اپوزیسیون خارج و تلاش برای ماله‌کشی بر روی این افتضاح در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای نیز پرده برداری کرد.

وی در این مستند از ولخرجی یکی از نزدیکان سران فتنه برای تاسیس تلویزیون کلمه در بیروت هم خبر می‌دهد.

شرح مکتوب مستند “هدیه برگشتی” که به عنوان پروژه مدحی ۲ به مصاحبه با شیران پرداخته است را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

صندلی که حالا خالی است و دکوری که سال گذشته در چنین روزهایی ملتی را به وجد آورد و هیمنه ای پوشالی را از دشمن فرو ریخت و  دکوری که خودش علامت سئوالی برای دشمن شد…

نوری زاده سال گذشته پس از پخش مستند الماسی برای فریب طی گفتگویی با بی بی سی فارسی در تاریخ ششم تیرماه ۱۳۹۰ در باره پخش مستند مدحی از رسانه ملی جمهوری اسلامی اظهار داشت : من تصورم این است که مدحی هنوز در تایلند است و با نگاه به دکوراسیون و مبلمان می شود حدس زد آن فیلم که در تایلند گرفته شده است.

و مجری برنامه به نوری زاده متذکر می شود :دکوراسیون را همه جا می توانند درست کنند و نوری زاده پاسخ می دهد: نمی توانند دکوراسیونی درست کنند که شبیه تایلند بشه؟آن مبلمان آقای مدحی را افرادی که آنجا رفتند دیدند.

وی در ویژه نامه صدای آمریکا درباره مستند الماسی برای فریب اذعان می کند :اعتقاد دارم فیلم گرفته شده در ایران نیست بلکه در ازمیر ترکیه گرفته شده است.

همچنین درگفتگوی نوری زاده با تلویزیون سلطنت طلب مجری برنامه به وی گفت : فضای خانه ای که مدحی درآن صحبت می کند به نظر نمی رسد فضای یک خانه ی ایرانی باشد.

فردی دیگر بر روی این صندلی تکیه می زند خواه در پایتخت ایران خواه در قلب جغرافیای ضد انقلاب باشد .

فرد دیگری که بر این صندلی به افشا گری علیه ضد انقلابها می پردازد ، بیان داشت :این دکور با این مبلمان و چیدمان اساس به احتمال زیاد یادآور شخص دیگری است که سال گذشته در همین برهه افشاگری بزرگی را علیه ضد انقلاب انجام داد البته برهمه روشن است که جغرافیا و مکان این اتاق ودکوراسیون اهمیت چندانی ندارد بلکه نکته مهم مطالبی است که در این اطاق گفته می شود.

حال در این مستند این فرد انباری از باروت را به آتش می کشد وی در ادامه افزود :هم اکنون من تلاش می کنم درهمان جایگاه پرونده تازه ای را بازگشایی کنم که فکر می کنم نقش بزرگی در افشاگری ها، علیه ضدانقلاب داشته باشند.

انبار باروتی در بیروت که قرار بود محل جدید آتش افروزی فتنه گران باشد((رضا دنیادیده شیران ))نامش است و شهرتش را پیش از این باید در مقالاتش که به زبان عربی است جستجو کنیم شیران خود را اینگونه معرفی می کند: سیدرضا دنیادیده شیران هستم داری مدرک فوق لیسانس از دانشکده بین المللی دکترای فلسفه از دانشگاه لبنان، مدت ۲۴ سال است که در بیروت ساکن هستم.

ولی او امروز نقابی ازصورت برمی کند و خودش را اینگونه توصیف می کند:

تماس گسترده با چهره های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در لبنان و ایران به صورت همزمان این موقعیت را برای من فراهم کرده بود که از سوی چهره های ایرانی و لبنانی به عنوان کوریدور و گذرگاه تماس میان خودشان یاد کنند و به طور عملی این مفهوم سفارت خانه مجازی در مورد من مصداق خارجی پیدا می کرد.

دنیا دیده شیران از ورودش به بازی باخت- باخت فتنه ۸۸ اینگونه ابراز داشت : این قابلیت ها همزمان من را درکانون توجه چند مولفه قرارداد که اگر بخواهیم آنها را رده بندی کنیم می توان به نوری زاده، فردی به نام ع ب، حزب مشارکت، آمریکایی ها و سعودی ها اشاره کرد که به طور مشخص درسالهای ۸۸ و ۸۹ به شکل همزمان تماس خود را با من حفظ کردند.

گفتنی است این سفارت خانه مجازی در اوج حوادث سال ۸۸ به پل ارتباطی برای قائله سازان داخلی و جریانات سازان آمریکایی و انگلیسی می شود به طوری که وی مسئول ارگان رسمی فتنه در بیروت هم می شود.

شیران با بیان اینکه ع.ب  قبل از انتخابات ۸۸ با من تماس گرفت ، تشریح کرد : با توجه به سابقه دوستی که بین ما وجود داشت وی از من خواست که دفتر روزنامه کلمه را در بیروت افتتاح کنم و تحقیقی در مورد هزینه ها داشته و نحوه احداث یک شبکه تلویزیونی در بیروت برای اپوزیسیون و به طور مشخص به نام سایت کلمه پیگیری کنم.

وی حتی مقدمات تلویزیون همیشه برفکی فتنه را برپا می کند ودر اینباره اظهار داشت : ما رفتیم به حومه جنوبی بیروت در منطقه ((قبیری)) روبروی مسجد قبیری شرکتی به نام موسوی در آنجا وجود دارد که پهنای باند برای احداث شبکه کرایه کردیم و کار انجام شد و طی پیگیری هایی که به عمل‌آمد معلوم شد که پهنای باند کار می کند.

لازم به ذکر است که این مقدمات با نشان دادن گوشه دلارهای ستاد فتنه در تهران شکل گرفته اما این پروژه هم سرنوشتی جز شکست نیافت.

شیران با اشاره به اینکه ع ب از من خواست تا یک حسابی را در بانک های لبنانی به منظور راه اندازی دفتر روزنامه کلمه و شبکه تلویزیون باز کنم ،گفت : دادم و حسابی را در بانک لبنان مهجر؟ باز کردم که پولی به مبلغ پنجاه هزار دلار بلافاصله به حساب واریزشد .

وی در ادامه بیان داشت :بعد از اینکه جریان فتنه در ایران با شکست مواجه شد و محدودیت هایی که برای آقای  ع ب در تماس با من ایجاد شد شخص دیگری به نام حسین گلشن برای برقراری رابطه با من فعال شد.

اما ریزش فتنه همه چیز را به هم می ریزد و آنها از تشکیل تلویزیون در بیروت منصرف می کند از طرف دیگر نفوذ این فرد در بین سیاستمداران ۱۴ مارس لبنان یعنی جریان مخالف مقاومت فرصت خوبی است که نباید از دست برود.

شیران در باره ارتباطش با گلشتن تشریح کرد :شخص دیگری به نام حسین گلشن به عنوان رابط بین من و ع ب  فعال شد که در ایمیلی به من گفت: به زودی عازم لبنان می شود . گلشن در این دیدار صراحتا به من ابلاغ کرد که بنده نماینده رسمی روزنامه کلمه در بیروت هستم هدفش از این سفر این است که جمعی از روزنامه نگاران و نخبه های مطبوعاتی لبنان را در دفتری در لبنان سامان دهد که کار این مجموعه پیگیری اخبار فتنه و انعکاس روزنامه و یا هفته نامه آن در جراید لبنان باشد.

وی همچنین افزود :گلشن طی تماس های بعدی از من خواست پیام یکی از سران فتنه  به مناسبت نخستین سالگرد جریان فتنه در ایران را به زبان عربی ترجمه کرده و در روزنامه های لبنان منتشر کنیم که این کار انجام شد و با هماهنگی ((جهاد الزّین)) در روزنامه النهار بیروت درتاریخ مقرر منتشر شد.

جهادالزّین نام رابطی بین این فرد و جریان ضد مقاومت در لبنان است که اقدامات ضد انقلاب ایران در انعکاس تحرکات فتنه را تسهیل می کند.

عامل فتنه گران در بیروت گفت :یکی دیگر از دلایل پیگیری من برای احداث تلویزیون در بیروت را به دلیل توانایی ارتباط و ارتباط بالفعل من با جریان ۱۴ مارس یا جریان همسو با آمریکا و انگلیس بود.

اما امثال جهادالزّین در دایره دوستان شیران کم نیستند افرادی که در جریان سیاسی ۱۴مارس لبنان حضور داشتند.

شیران درباره ارتباطش با جریان ۱۴ مارس لبنان اذعان داشت : می توان به رابطه من با آقای ((روژه اده))از سیاستمداران و سرمایه داران بزرگ مسیحی مارونی اشاره کرد که در خط ۱۴ مارس یا قوای همسو با سیاست آمریکا و انگلیس در لبنان قرارداشتند و همچنین خانم ((ایزل خوری)) بیوه سمیر قصیر روزنامه نگار لبنانی از افراد مرتبط با این طرح است که از گویندگان مشهور تلویزیونی در لبنان به شمار می آید و هم اکنون هم در شبکه العربیه برنامه خاصی را مدیریت می کند.

وی همچنین افزود : از دیگر افراط مرتبط با این پروژه می توان به دکتر سامی نادر از اساتید برجسته دانشگاه اشاره کرد که رول مشاور سیاسی آقای عده را بازی می کند.

شایان ذکر است که این افراد صحنه گردانانی بودند که باید شاخه فتنه در لبنان را به حرکت در می آورد ند و پوششی را برای جریان منحله به نام مشارکت تعبیه کند تا مشارکت بتواند در بیرون فعالیت پررنگی داشته باشد.

شیران تصریح کرد :پس از اینکه متوجه شد من با روژه عده آشنا هستم به من اصرار کرد که به دلیل توانمندی های بالفعل سامی نادر سامی اشناشوم ،چرا که حزب مشارکت در لبنان می خواهد فعالیت های سیاسی خود را آغاز کند و نیاز به یک پوشش سیاسی مالی مناسب برای این موضوع دارد.

این نکته قابل تامل است که ایجاد دفتر مشارکت در بیروت می شود استراتژی قطعی ضد انقلاب داخلی ولی زمین گیر شدن فتنه در ایران این مجال را از فتنه گران می گیرد و کسی حاضر نمی شود بر روی این مهره های سوخته داخلی سرمایه گذاری کند تا اینکه نیمه دوم سال ۸۹ مقارن با موج بیداری اسلامی و از دست رفتن یک به یک مهره های غرب در منطقه، امریکا و انگلیس راهی را جز هدف قرار دادن مقاومت یعنی لبنان و سوریه پیش روی خود نمی بینند و از طرفی دیگر حفره اطلاعاتی ایجاد شده در فتنه ۸۸ نمی تواند چشم طمع سرویس های اطلاعاتی تخریب را بر روی ایران ببندد و آنها را بر آن می دارد تا طرحی نو براندازدوبه بازماندگان فتنه هدیه دهند هدیه ای که شاید با آن بتوانند جلوی فرو ریختن دو مینوی قدرت در منطقه را بگیرند .

 

شیران اصلی‌ترین هدف آمریکایی‌ ها و انگلیسی ها را از تمرکز دادن تلاش‌هایشان علیه مقاومت در لبنان عمق دادن به جریان فتنه‌ در ایران دانست واظهار داشت : ایران از عمق منطقه لازم برخوردار نبود و مناسب‌ترین منطقه از سوی آمریکایی‌ها لبنان تشخیص داده شد.

این کار می‌توانست دو هدف را برآورده کند، در مرحله اول تاثیر منفی بر جریان مقاومت در برابر پیش برنده آن در لبنان بگذارد و در مرحله با تضعیف آن جریان حامیان مقاومت که در راس آن جمهوری اسلامی ایران بود ،باید تضعیف می‌شد و نکته سومی که می‌شود به این دو نکته اضافه کرد در اول بزنگاه سیاسی در لبنان می توانستند از تمرکز یافتن جریان فتنه علیه جمهوری اسلامی درانتخابات مجلس نهایت استفاده را ببرند.

انتخابات مجلس ایران در پیش است و باید این استراتژی پیاده شود آن هم با طراحی یک کودتای بین‌المللی به نام هدیه شصت ۶۰ یا (۶۰ Gift )که شاخه جریان فتنه در بیروت باید آن را پیاده کند اما چرا بیروت قلب مبارزه برای ضربه زدن به ایران انتخاب می‌شود؟

شیران اذعان داشت : ناکامی تلاش سناریو انگلیس و آمریکایی‌ها در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ باعث شد که آنها به طراحی تازه‌ای روی بیاورند که ستون فقرات این برنامه پیوند دادن و متحد سازی اپوزیسیون ایران در بطن برنامه‌هایشان بودو ماجرای هدیه ۶۰ از آنجا شروع شد که در ارتباط بین اپوزیسیون مستقر در پاریس و لبنان این اصطلاح از طرف آنها عنوان شد که من متوجه وجود چنین پروژه‌ای شدم.

اما فارغ از جزئیات هدیه ۶۰ این سناریو چه چیزی را دنبال می‌کرد؟

این فرد با اذعان به اینکه در صورت پیشرفت و پیشبرد اهداف فتنه گران شیعیان لبنان به خاطر حمایت و احساس مسولیتشان در قبال جمهوری اسلامی ایران در برابر جریان فتنه به طور حتم واکنش نشان می‌دادند بیان داشت : واکنش شیعیان لبنان به این معنا بود که شیعه در مقابل شیعه صف‌آرایی می‌کند و این هدف کاملا پنهانی گردانندگان فتنه بود ودوایر اطلاعاتی غربی این قضیه را به جدیت دنبال می‌کردند.

وی در ادامه افزود : به دلیل ارتباطی که با هر دو طرف این جریان داشتم می توانستم عامل وصل کننده فتنه گران باشم و این درست نکته‌ای بود که جریان فتنه را عملا به جریان فتنه شیعی- شیعی در داخل لبنان تبدیل می‌کرد و به دنبال آن اهل تسنن در قالب کنفرانس ۱۴ مارس عملا در برابر مقاومت واکنش نشان می‌داد و صف‌آرایی شدیدی صورت می‌گرفت.

جزئیات زیاد کودتای رسانه‌ای اطلاعاتی هدیه ۶۰ آنقدر گسترده و وسیع است که تفصیل آن در این قسمت ا زمستند نمی‌گنجد. اما آنچه رضا دنیا دیده شیران از دیده‌هایش می‌گوید سیگنال‌های کوچکی از یک پروژه عظیم است.

بنا به این گزارش این پروژه اسم رمز یک برنامه مفصلی بود که از سوی دوایر اطلاعاتی آمریکا وانگلیس و حامیان منطقه‌ای و تجربی کاملا مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته بود.

شیران در خصوص مراحل پروژه ۶۰ اظهار داشت :

این پروژه دست کم سه مولفه اساسی دارد؛ یکی اپوزیسیون خارج‌نشین ایران ، ضدانقلاب و دیگری هم دوایر اطلاعاتی و سرویس‌های اطلاعاتی غربی و اسرائیل که کمک بی‌دریغی در این رابطه برای این اپوزیسیون تدارک دیده بودند.

لازم به ذکر است که علی‌رضا نوری‌زاده که پای ثابت و صحنه‌گردان این پروژه است سعودی‌ها را متقاعد می‌کند تا در مرحله مقدماتی این طرح در آبان یعنی چندی پیش از مراسم حج گردهمایی ضدانقلاب داخل و خارج را در ریاض برپا کنند.

شیران با اشاره سفرش به عربستان تصریح کرد : با نوری زاده تماس هایی داشتیم، وی طی تماس هایی که در آن برهه با من داشت از من خواست تا برای ملاقات با وی به عربستان بروم و همه مقدمات سفر از جمله هتل و بلیط هواپیما را فراهم کرد .

وی در ادامه افزود : طبق در خواست نوری زاده به عربستان رفتم و ضمن ملاقات با شخصی به نام ابو موسی که یکی از مأموران امنیتی سفارت خانه عربستان بود بلیط firstclass و ویزای سفر به جده را از وی گرفتم.

صندلی firstclass پرواز ۳۷/۲۶ حالا در اختیار این فرد است ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه درخاک سعودی به زمین می نشیند تا عملیات فاز اول ۶۰ کلید بخورد.

شیران افزود :

نوری زاده به همراه عوامل امنیتی سعودی در فرودگاه جده منتظر بود و با ورود من به فرودگاه سوار ماشینی که از قبل آنجا آماده شده بود شدیم و وی در داخل ماشین به برخوردهای سخاوتمندانه ملک عبدالله که البته بعدها متوجه شدم که منظورش از به کار بردن اصطلاح سخاوتمند و دست و دلباز چیست تاکید فراوان داشت ،که یک مقدمه آن در رسانه ها شاهد بودیم که در قالب هدیه ای به نوری زاده و مهاجرانین نشان داده شده است.

البته نمونه این سخاوتمندی حاکمان سعودی چندی بعد در رسوایی ((الجنادریه ))که نوری زاده و مهاجرانی با دریافت میلیونها دلار پذیرایی شدند و خبرش فاش شد تجلی پیدا می کنند.

شیران در تصریح سفرش بیان داشت :ساعت ۴ بعدازظهر نوری زاده به اتفاق شخصی به نام ابو احمد وارد اتاق من شد و تأکید کرد، وی از مقا مات استخباراتی عربستان است و بعدا هم پوشه ای را تحویل این شخص داد که دربردارند جزئیات طرح احداث ا شبکه تلویزیونی در بیروت بود آنها به من ابلاغ کردند که بنده به عنوان مسئول و عامل پیگیری این طرح در بیروت تعیین شدم.

بنا بر این گزارش نوری زاده که میزبان شیران است او را به گردهمایی بزرگ ضد انقلاب هم فرا می خواند ولی به یک باره لو رفتن خبراین گردهمایی مقامات استخبارات را برآن می دارد که نوری زاده را از ادامه کار منع کنند.

درباره لغو جلسه اپوزسیون در عربسان شیری گفت :

فردا حوالی بعدازظهر نوری زاده با من تماس گرفت که بهتر است فردا شب به بیروت برگردی بعدها متوجه شدم علت این عجله و تغییر برنامه وی این است که قرار بود نشستی از اعضای اپوزیسیون ایران در عربستان به ابتکار آمریکایی ها و عربستانی ها و نوری زاده در عربستان شکل بگیرد که بنده هم به عنوان یکی از مدعوین آن جلسه بودم.

انتشار این خبر آنقدر برای نوری زاده سنگین تمام می شود که دست به دامان رسانه سیاه یعنی صدای آمریکا هم می شود تا با هر طرفندی که شده حضورش در عربستان را تکذیب کند حتی اگر شده با ترفند نخ نمای تلویزیونی پرده آبی باشد.

در ۱۴ آبان ماه ۱۳۸۹ نوری زاده در مصاحبه ای در استودیویی واقع در ریاض برای برای انکار واقعیت تلاش می کند و اظهار می دارد :

سلام به دکتر چالنگی عزیزم و دکتر سازگار ای عزیز و تمامی بینندگان و شنوندگان صدای آمریکا به ویژه درخانه پدری .

((من فکر کردم شما الان شما به جای اینکه بگویید برویم لندن رویم می گویید برویم عربستان چون قرار بود من و آقای سازگارا الآن با اسکورت MI6 وارد عربستان شویم چون در خبرها نوشته مدتی است بنده و آقای سازگارا پس از یک توری که در کشورهای عربی داشتیم من با اسکورت MI6 با کیسه های پول وارد عربستان شدم.

در رابطه با اظهارات نوری زاد شیران بیان داشت :

با لو رفتن جزئیات سفر نوری زاده به عربستان پیش از وقت موعود و واکنش عجولانه و وحشت زده وی در بازگشت به لندن و شناسایی نفوذی ها در داخل جریان اپوزیسیون در داخل کشور عواملی بود که باعث شد وحشت و سردرگمی در رفتار دوایر اطلاعاتی و تقویت و بازیابی جریان فتنه در خارج از کشور بروز کند.

با این تفاسیر فاز نخست هدیه ۶۰ با هدف ایجاد اختلال و اغتشاش در حج ۸۱ شکست می خورد به دنبال آن سعودی ها هم از طرح پرهزینه تلویزیون که شیران مسئول آن بود انصراف می دهد.

شیران در خصوص بازگشتش به بیروت گفت : بعد از بازگشت به بیروت فردا یا روز بعد از آن شخصی به نام ابوهادی با من تماس گرفت و تأکید کرد از طرف ابواحمد با من تماس گرفته و خواستار دیدار با من شد درطی ملاقات کوتاهی برآورد طرح شبکه تلویزیونی در بیروت را که تدوین کرده بودم از من گرفت و بلافاصله محل را ترک کرد

وی همچنین تصریح کرد : ملاقات دیگری پس از مدتی در بیروت صورت گرفت و ابوهادی در ابتدای ملاقات تأکید کرد از قول اکثر تحلیل گران عربستانی و محافل دست اندرکار منطقه ای نمی توان امیدی به جریان فتنه سبز داشت .پیروز شدن سریع و به دست گرفتن قدرت در ایران توسط نظام ج .ا.ا برآوردها حاکی از آن است که حاکمیت مرکزی توانسته این فتنه را مهار کند لذا با توجه به این مقدمه احداث یک شبکه تلویزیونی با توجه به رکود کامل و ریزش کامل بدنه فتنه کار بی حاصلی است.

اما طرف آمریکایی که تاکنون چک های زیادی را برای این هدیه به اپوزیسیون متقبل شده قصد ندارد که از مصوبات آن دست بردارد بنابراین ستاد مستقر در پاریس به سرکردگی امی ارجمند فعالیتش را دو چندان می کند تا شاید از استراتژی پاریس بیروت تهران درآستانه انتخابات نتیجه گرفته شود.

اما مشکل اصلی نکته دیگری است که سعودی ها به آن پی برده بودند یعنی Dat Hole یا حفره اطلاعاتی.

وی در ادامه تشریح کرد :بعد از اینکه سعودی ها از پیگیری طرح شبکه تلویزیونی در بیروت منصرف شدند و این انصراف خود را به من تفهیم کردند با ناراحتی عنوان کردند که میزان آلودگی اطلاعاتی در رابطه با فتنه سبز که از سوی آنها جنبش سبز نامیده می شد فوق العاده بالا رفته است تا جایی که ابوهادی با لحن تمسخرآمیزی گفت دستگاه اطلاعاتی ایران اپوزیسیون ایران را به هر شکلی که بخواهد بازی می دهد.

لازم به یاد آوری است که در جلسه محرمانه مدحی، جهانشاهی و خوانساری درپاریس با هدف اعتمادسازی دیدیم که مدحی رو به دوربین بیان داشت :

“روبه دوربین بایستید آقایان، ما سه نفر متحدیم شما هم با مایید و ما هم با شما هستیم.و فقط خواهش می کنم ما را پیش دوستان بدقول نکنید و می دانم این کار را نمی کنید، از دوستان هم خواهش می کنم ما را پیش شما بدقول نکنند و می دانم این کار را نخواهند کرد.”

قابل توجه است که طرح تماس ۲ برای مبادله امن اطلاعات بین اعضای شبکه طراحی و به کار گرفته می شود تا حفره اطلاعاتی پوشیده شود.

شیران با اشاره به اینکه بعد از مدتی با کمک متخصصان خارجی اشکالات طرح تماس تا حدود زیادی برطرف شد عنوان کرد : قرار شد پارامترهای امنیتی آن تقویت شود به صورتی که به دنبال ایجاد آن تغییرات طرح تماس ۲ شکل گرفت که دارای مرکزیت رایانه ای فوق العاده پیشرفته ای بود مهمترین ویژگی و تفاوت این طرح یا طرح قبلی این است که اعضا خیلی محدود هستند وکاملا برای تشکیلات شهرسا؟ شناخته شده هستند به هر حال قرار بر این شد که تغییرات مهمی در تشکیلات شهرسا انجام شود و ابتدا هم از اخراج دو عضو این تشکیلات که مشکوک به نفوذی بودند شروع شود

وی افزود : تغییرات به این شکل شروع شد که اعضای اصلی از اعضای خودی و مرکزیت فتنه سبز تشکیل شد و هر یک دارای کد مشخصی بودند و هر یک از این اعضای کد دار به نوبه خود شخص دیگری را معرفی کنند که برای تشکیلات شهرسا شناخته شده است به همین ترتیب یک تشکیلات کاملا هدفی مورد اطمینان و عظیم ایجاد می شود که قادر است تغذیه فکری و ارتباط میان اعضا و کادر را به شکل بسیار امنی فراهم می کند انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است و همه دستها برای برهم زدن فضای این انتخابات به حرکت در آید.

ولی پیش از آنکه دشمن باروت تهیه شده در بیروت را به آتش بکشد چک های هدیه ۶۰ برگشت می خورد.

البته هدیه ۶۰ تنها اخلال در انتخابات را دنبال نمی کرد بلکه شامل فرآیندهای پیچیده و رسانه ای امنیتی است که ابعد مختلفی دارد خبر برگزاری کنفرانس گذر به دموکراسی واشنگتن هم علی رغم طرح تماس ۲ و تمهیدات محرمانه بودنش برروی خروجی خبرگزاری های داخلی افشا می شود.

شیرا هدف اصلی هدیه ۶۰ را احیای مرکزیت و مدیریت اغتشاش در جمهوری اسلامی دانست و گفت : در راستای اجرای انتخابات دور نهم مجلس ابزارهای مختلفی به کار برده می شد که بیشترین آنها متمرکز ترین آنها تحت تأثیر و برنامه ریزی دوایر اطلاعاتی آمریکا و هم پیمانان با آمریکا در سطح منطقه شکل گرفت من هم به خاطر ارتباطی که با اپوزیسیون ایران داشتم درجریان اینماجرا قرار گرفتم ولی با شکست پروژه هدیه ۶۰ عملا سردرگمی و وحشت زیادی برای طراحان این پروژه شد.

وی با اشاره به کنفرانس گذر به دموکراسی اظهار داشت : این کنفرانس قرار بود در واشنگتن برگزار شود اما به دلیل لو رفتن و فاش شدن مفاد آن در رسانه ها قبل از برگزاری موجبات شکست این پروژه را فراهم کرد.

علی رغم طرح تماس ۲ و تمهیدات مخفی بودنش بر روی خروجی خبرگزاری های ایران دست به دست می شود جزئیات هدیه آمریکایی حالا عریان می شود و اختلافات ضد انقلاب باز محور اصلی رسانه های آن سوی آبی می شود.

در برنامه ای در شبکه سیاه صدای آمریکا مجری اذعان دارد:

اپوزیسیون خارج از کشور تا حالا نتوانستند با وجود داشتن هدف مشترک به یک ائتلاف و یا اتفاق نظری برای فعالیت هایشان برسند و مهمان آن برنامه تاکید می کند ۳۳سال است که این معضل وجود دارد.

؟چرا این فیلم همان اول از رسانه ها دعوت نشده که حضور داشته باشند تا ببینند که چه کار می کنند چرا از اول هدفش روشن نبوده.

یکی از تحلیلگران صدای امریکا در خصوص عملکرد نوریزاده اظهار داشت :به نظر من در کار سیاسی دیگر این دو دوزه بازی ها را باید خاتمه داد و این فرصت طلبی های تاریخی باید خاتمه داد و باز و شفاف به مردم گفت ما عرضه نداریم.

و افرادی دیگری تاکید دارند :”من کاملا ضد صحبت های آنها بودم و اگر می دانستم به هیچ وجه از اول شرکت نمی کردم.”

“هنوز به نظر می رسد که سازمان های سیاسی پروژه خود را مشخص نکردند و هنوز روی پروژه ها بحث جدی صورت نمی گیرد.”

مجری صدای آمریکا در اعلام یک نظر سنجی اظهار داشت :: این پروژه ها ازچه حکایت دارد؟ همانطور که در نظرسنجی فیس بوک برنامه افق می بیند اکثریت این گزینه را انتخاب کردند که از تداوم بی برنامگی اپوزیسیون حکایت دارد این گزینه های است که کاربران فیسبوک افق این لحظه انتخاب کردند.

عامل فتنه گران در بیروت اذعان داشت :بعد از لو رفتن این طرح به مدت یک ماه همه ساکت بودند و هیچ تحلیلی در ارتباط با علت لو رفتن هدیه ۶۰ مطرح نشد ولی بعد از یک ماه حرف و حدیث ها از این طرف و آن طرف شروع شد و یکی از تئوری هایی که مطرح شد منتسب به دستگیری آقای سعید مدنی و مطالبی که ممکن است دربازجویی ها گفته شود،بود .

همچنان رسوایی دیگری دراین پرونده سیاه ثبت می شود تا مردم شیرینی و حلاوت سیلی وعده داده شده خود را در کام خود بچشند.وکدهای افشاگرانه این فرد مطلع دیگری می شود به رسوایی ضد انقلاب ولی کماکان منتظر خواهم ماند تا ببینم دستگاه امنیتی اطلاعاتی کشورمان درباره حضور این فرد در اطاق شکست ضد انقلاب چه جزئیاتی را رو خواهد کرد و نفر بعدی که بر روی این صندلی تکیه خواهد زد چه کسی است.

شیران در پایان خاطر نشان کرد: از مطالبی که بیان شد کاملا می شود استنباط کرد که من در بسیاری از گام ها دچار اشتباه و خطا و تزلزل شدم و این را نمی شود.اکنون در این جایگاه از پیشگاه ملت و نظام تقاضای بخشش و عفو دارم تا با ارائه خدمات خود گذشته را جبران کنم .


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.