رونمایی از ۸ قلم رادیوداروی تازه در ماههای آینده

۲۱ آبان ،

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر گزاری مهر، دکتر نسرین سلطانخواه با اشاره به جزئیات جلسه کمیته راهبری چهار طرح کلان ملی، افزود: تامین رادیو داروهای مورد نیاز تشخیص بیماری‌ها و درمان سرطان از نیازهای اساسی کشور محسوب می ‌شود و با توجه به هجمه های دشمن در زمینه کاربری نظامی فناوری هسته ای در ایران، معاونت علمی ریاست جمهوری به دنبال طراحی موضوعاتی است تا کاربردهای فناوری هسته ای را به طور عینی و عملی نشان دهد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به تولید رادیو داروها در کشور در قالب طرحهای کلان ملی، خاطر نشان کرد: در این جهت قرار داد طرح کلان ملی فناوری تولید ۱۵ قلم رادیو داروی مورد نیاز کشور میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان انرژی اتمی ایران منعقد شد.

وی با تاکید بر اینکه عنوان رادیو داروها به تشخیص وزارت بهداشت و تولید آن توسط پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران انجام می گردد، یادآور شد: با مطالعاتی که در این زمینه انجام شد تاکنون ۷ قلم رادیو دارو رونمایی شده ‌است.

سلطانخواه از رونمایی از ۸ رادیو داروی دیگر خبر داد و اضافه کرد: ۸ قلم رادیو داروی دیگر به همت دانشمندان سازمان انرژی اتمی به مرحله تولید نهایی رسیده است که در ماههای آینده رونمایی خواهند شد.

وی با اشاره به وجود پتانسیل تولید سایر رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به بومی شدن دانش تولید رادیوداروها درکشور و امکان صادرات آنها به سایر کشورها مقرر شد که در صورت زمینه سازی صادرات رادیوداروهای موجود،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید سایر داروها حمایت خواهد کرد.

در این جلسه علاوه بر بحث در زمینه ادامه روند طرح کلان ملی فناوری تولید رادیوداروها، طرحهای کلان ملی فناوری طراحی و ساخت راکتور و نیروگاه آزمایشی گداخت، طرح ملی فناوری کلان طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه پرتو دهی صنعتی چند منظوره گاما و طرح کلان ملی فناوری توسعه فناوری دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.