رونمایی جدید ترین نسخه مرسدس بنز CLS

نسخه جدید از خودروی مرسدس – بنز cls با نام shooting brake در جشنواره سرعت گودوود بریتانیا رونمایی شد. بالاخره بعد از انتشار برخی تصاویر این خودرو مرسدس –بنز تصمیم به رونمایی رسمی آن گرفت و آن را سدانی جدید با ویژگی های یک خودروی اسپرت معرفی کرد.
بایستی گفت در طراحیshooting brake نمونه جدیدی از سقف در نظر گرفته شده به طوریکه بعد از ستون دوم خودرو شاهد ادامه یافتن سقف تا پشت خودرو هستیم که تا چراغ های عقبی ادامه یافته و نمایی جالب توجه را به آن داده است.

shooting brake یک خودروی تقریبا بزرگ با ظرفیت پنج سرنشین است که ۴٫۹۵ متر طول،۱٫۸۸ متر عرض و ۱٫۴۱ متر ارتفاع دارد و این که این خودرو حدود ۱۶ میلی متر بزرگتر از نسخه کوپه cls است.
گفتنی است که چهار موتور متفاوت برای shooting brake در نظر گرفته شده که دو عدد از آنها بنزینی و دو عدد دیگر دیزلی هستند. موتور پایه این خودرو ۲۰۱ اسب بخار توان و ۲٫۱ لیتر ظرفیت دارد و جز موتورهای چهارسیلندر دیزل مرسدس بنز می باشد که با نام cls 250 cdi عرضه می گردد.
البته نسخه دیگر از این خودروی دیزل وجود دارد که ۲۶۲ اسب بخار توان داشته و ۳٫۰ لیتر ظرفیت دارد.
این موتور که cls 350 cdi نام دارد دارای نسخه ای قدرتمندتر با ۲۶۵ اسب بخار توان و ۴۵۷ پوند فوت گشتاور است و می توان ظرف ۶٫۶ پانیه سرعت خودرو را از صفر به ۶۲ مایل بر ساعت برساند.
میزان مصرف موتور مذکور ۶ لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی کربن دی اکسید آن ۱۵۹ گرم بر کیلومتر است.
البته اگر شما جز مشتریانی باشید که موتورهای بنزینی را ترجیح می دهند می توانید موتور cls 350 را که دارای ظرفیت ۳٫۵ لیتر بوده و توان آن به ۳۰۷ اسب بخار می رسد را انتخاب کنید.
البته یک موتور ۴٫۷ لیتری v8 توربو به توان ۴۰۲ اسب بخار نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.
چراغ های تمام led هوشمند،سامانه کمکی نمایش نقاط کور و سامانه کمکی حفظ مسیر حرکت جز فناوری های جدیدی هستند که بر روی shooting brake cls جدید نصب شده اند.
هنوز جزئیات دقیق تری از این خودرو در دسترس نیست و قیمت آن اعلام نشده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انجمن های تخصصی فلش خور – تمامی انجمن‌ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.