رونمایی هواپیمای جنگنده قاهر ۳۱۳

۱۴ام بهمن ،


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک این موفقیت بزرگ که در جهت تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا به منصه ظهور رسیده است، گفت: همه مراحل طراحی و ساخت جنگنده قاهر ۳۱۳ را دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام دادند.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی جنگنده قاهر ۳۱۳ افزود: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

سردار وحیدی بهره برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سامانه الکترواویونیک پیشرفته را از دیگر ویژگی های قاهر ۳۱۳ برشمرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است، گفت: جنگنده قاهر حقیقتا نماد برجسته ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ایران در وزارت دفاع است.

سردار وحیدی قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی های قاهر ۳۱۳ دانست.

وی در پایان با تشکر از زحمات بی وقفه دانشمندان و متخصصان سازمان هوایی وزارت دفاع هواپیمای جنگنده قاهر ۳۱۳ را ثمره قدرت، ایمان، همت، رشد و بالندگی پرورش یافتگان مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خواند که در آغاز طلیعه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با این اقدام افتخارآمیز سبب افزایش اقتدار ملی و ارتقای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شدند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.