رویای کاهش شهریه محقق می شود

جام جم آنلاین: کاهش شهریه برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از همان ابتدا با ۲۰ درصد آغاز می شود.

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: همان طور که قبل از ریاست دانشگاه گفته شد کاهش شهریه از پایان سال دوم یعنی آغاز سال سوم ریاست آغاز می شود که انشاالله این امر محقق می شود.

وی افزود: کاهش شهریه در مورد دانشجویان دانشگاه آزاد برای دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در همان ابتدای تحصیل با ۲۰ درصد شروع می شود و در ترم های ۲ به بعد این کاهش شهریه متناسب با معدل آنها محسوب می شود.یعنی هرچه معدل آنها به ۲۰ نزدیک تر باشد بیشترین کاهش شهریه را از ۲۰ درصد دریافت می کنند.

دانشجو در ادامه گفت: هزینه دانشگاه آزاد در مقایسه با دانشگاه های دیگر زیاد نیست بلکه توان مردم ما کم است و من خودم را موظف می دانم برای اینکه بار مالی خانواده های دانشجویان را کاهش دهم.

وی به همکاری در خصوص کاهش شهریه اشاره کرد و گفت: ایجاد منابع مالی جدید با چند روش که عبارت اند از ارتباط با صنعت، عقد قرارداد با بخش های خصوصی و شرکت هایی از جمله خودروسازی از جمله راهکارهای کاهش شهریه دانشگاه آزاد به شمار می آید.

دانشجو تصریح کرد: ما با بودجه ۲ هزار و پانصد میلیارد تومانی در یک سال ۱۰ میلیارد تومان ارتباط با صنعت داشتم یعنی کمتر از یک درصد این درحالی است که در دانشگاه قبلی که من ریاست آن را برعهده داشتم ارتباط ما با صنعت ۳۰ درصد بوده است.

دانشجو در ادامه گفت: هم اکنون در خصوص کاهش شهریه دانشگاه با رؤسای مناطق، رؤسای واحدها و معاونین پژوهشی صحبت های صورت گرفته پس از انجام این کار سازماندهی آن انجام می شود یعنی همان قولی که داده بودم صورت می گیرد.

وی خبر خوشی به دانشجویان مقاطع دکتری داد و گفت: احتمال دارد کاهش شهریه برای دانشجویان مقاطع دکتری که پول های کلانی برای دانشگاه و تحصیل خود می دهد صورت گیرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.