رویکرد جدیدی برای محافظت از ابتلا به دیابت با استفاده از یک پروتئین

فعال کردن پروتئینی به نام سیرتوین می‌تواند در درمان دیابت نقش مؤثری داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه متابولیسم سلولی، محققان با انجام بررسی‌های خود دریافتند که فعال کردن پروتئین سیرتوین که به نظر می‌رسد روند پیری را در موش‌ها و حیوانات دیگر کند می‌کند، می‌تواند در مقابل مضرات ایجاد شده از یک رژیم غذایی با چربی بالا مانند بیماری دیابت از بدن محافظت کند.
براساس این گزارش محققان مشاهده کردند که هنگامی که موش‌های فاقد پروتئین سیرتوین یا SIRT1  در معرض یک رژیم غذایی با چربی بالا قرار گرفتند، اختلالات متابولیکی از جمله چاقی و دیابت در آنها خیلی زودتر از موش‌های عادی با قرار گرفتن در همین شرایط بروز می‌کند.
براساس این گزارش محققان افزودند: این یافته می‌تواند منجر به ایجاد داروهایی شود که موجب افزایش فعالیت SIRT1‌ می‌شوند و از بدن در برابر بیماری‌های وابسته به چاقی و متابولیکی جلوگیری کند.
نتایج حاصل از این گزارش نیز می‌افزاید: موش‌های سالم با سن بالاتر بیشتر مستعد ابتلا به اثرات حاصل از رژیم غذایی با چربی بالا نسبت به موش‌های جوان‌تر قرار می‌گیرند و اثرات محافظتی SIRT1‌ با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد.
به گفته محققان در سال‌های اخیر نیز محققان نتیجه گرفتند که SIRT1‌ در مغز هم چنین می‌تواند از مرگ سلول‌های عصبی و از دست رفتن تدریجی ساختار عملکرد آنها در بیماری‌های آلزایمر – هانتینگتون و پارکینسون جلوگیری کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.