رویای فینال اسپانیایی باز هم از دست فت؟

۰۵اردیبهشت،

سال قبل که مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با حضور چهار تیم رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ و چلسی برگزار می شد، بسیار از هواداران ال کلاسیکو امیدوار بودند که برای اولین بار شاهد ال کلاسیکو در فینال چمپیونز لیگ باشند.

عصر ایران – شکست سنگین رئال مادرید در برابر بروسیا دورتموند، یادآور رویای از دست رفته سال قبل بسیاری از فوتبالدوستان جهان است.

سال قبل که مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با حضور چهار تیم رئال مادرید ، بارسلونا ، بایرن مونیخ و چلسی برگزار می شد، بسیار از هواداران ال کلاسیکو امیدوار بودند که برای اولین بار شاهد ال کلاسیکو در فینال چمپیونز لیگ باشند.

اما بارسا به چلسی باخت و رئال مادرید به بایرن مونیخ. این گونه شد که آن رویا محقق نشد. این در حالی بود که پیش از برگزای بازی های نیمه نهایی، به نظر می رسید بارسلونا و رئال مادرید شانس بیشتی نسبت به حریفان خود دارند.

امسال نیز تقریباً همان قصه تکرار شده است. بارسا و رئال و بایرن به نیمه نهایی رسیده اند و دورتموند جای چلسی سال قبل را گرفته است. پیش از انجام بازی های رفت مرحله نیمه نهایی امسال، به نظر می رسید که رئال و بارسا شانس بیشتری نسبت به دورتموند و بایرن مونیخ داشته باشند.

در بیشتر بودن شانس رئال هیچ کس تردیدی نداشت ولی دربارهٔ شانس بیشتر بارسلونا نسبت به بایرن مونیخ، بسیار ها تردید داشتند اما باز هم چیزی ته دل بسیار ها می گفت که مسی و یارانش می توانند از پس این بایرن آماده برآیند و آنها دو سال پی در پی در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا ناکام نمی مانند.  

اما هر دو تیم اسپانیایی شکستی سنگین را در برابر حریفان آلمانی خود متحمل شدند. بارسلونا ۴ بر صفر مغلوب بایرن مونیخ شد و رئال ۴ بر ۱ به دورتموند باخت.

تنها تفاوت بازی های امسال و پارسال در این بود که که سال قلب دو تیم رئال و بارسلونا، کم و بیش قوی تر از بایرن و چلسی بودند ولی امسال هر دوی آنها، بسیار ضعیف تر از دورتموندی ها و مونیخی ها ظاهر شدند.

بدین ترتیب ظاهراً امسال نیز رویای ال کلاسیکو در فینال چمپیونز لیگ از دست رفته است مگر اینکه خوزه مورینیو و تیتو ویلانووا هفته آینده کاری کارستان بکنند و آب رفته را به جوی بازگردانند.

آیا این دو مربی بزرگ می توانند از پس این کار بزرگ برآیند؟  

برای خواندن سایر خبرهای ورزشی کلیک کنید


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.