ریزه خواری در طول روز سبب افزایش وزن می شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

بسیاری از مواد غذایی که حجم کمی دارند دارای کالری بالایی می باشند که مصرف آن ها در طول روز سبب افزایش وزن خواهد شد.

دکتر محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص ریزه خواری در طول روز بیان داشت: بسیاری از اشخاص بویژه خانم ها عادت به خرده خوری دارند که یک رفتار تغذیه ای نامناسب بوده و باید به تدریج عوض شود.

وی، با اشاره به اینکه اشخاص نباید خود را در معرض مواد غذایی پرکالری قرار دهند، گفت: یک رژیم غذایی متعادل و نرمال دارای تنوع بوده و همه گروه های اصلی غذا باید در آن وجود داشته باشد بنابر این برای داشتن یک رژیم مناسب باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و خودسرانه مواد غذایی را از وعده های اصلی حذف و یا اضافه نکرد.

وی با بیان اینکه برخی از اشخاص با داشتن بیماری اقدام به گرفتن رژیم می کنند، خاطرنشان کرد: هنگامی که فرد هیچ نوع بیماری ندارد، نباید خودسرانه مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کند و اگر دچار یک نوع بیماری باشد، طبیعی است که اگر بدون مشورت پزشک این کار را انجام دهد بطور حتم با مشکلات و عوارض زیادی مواجه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رژیم غذایی نادرست سبب تحلیل عضلات شل شدن بافت ها، ریزش مو و حتی افسردگی می شود، اذعان داشت: داشتن رژیم غذایی در واقع ایجاد نظم و تعادل در برنامه زندگی اشخاص است و نباید با حذف وعده های اصلی و یا مصرف موادی که به ظاهر تصور می شود کالری پائینی دارند یک عادت غذایی غلط را در برنامه روزانه خود وارد کنیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.