ریل گذاری ۸ مسیر ریلی در یک سال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار در تاریخ راه آهن کشور در طول یک سال عملیات اجرایی ۸ مسیر ریلی گرگان-اینچه برون، خاف-هرات، قزوین-رشت، کرمانشاه-ملایر، مراغه-ارومیه، میانه-تبریز، میانه-اردبیل و تهران-همدان به مرحله ریل گذاری رسیده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مدیران شرکت ضمن اعلام این خبر افزود: در حال حاضر در دوران طلایی توسعه زیرساخت های حمل و نقل قرار داریم، به طوریکه هم اکنون بیش از ۲۹ هزار کیلومتر شبکه زیرساختی در دست احداث است و در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۸۵۰ کیلومتر از انواع راهها را آماده افتتاح شده است.

احمد صادقی با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در پیشرفت اقتصادی کشور، تصریح کرد: در حالیکه میزان آزادراهها موجود در کشور ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است ما هم اکنون بیش از ۳۰۰۰ هزار کیلومتر آزادراه در دست اجرا و مطالعه داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از در دست احداث بودن بیش از ۵ هزار کیلومتر بزرگراه، ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی و ۱۱ هزار کیلومتر راه آهن در سراسر کشور خبر داد.

وی در بخش دیگری اجرای پروژه ها و تخصیص اعتبارات را بر اساس برنامه ای هدفمند دانست و گفت: تکمیل شریان های حیاتی کشور و توسعه زیرساخت های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در راستای کریدور شمال-جنوب در جهت توسعه مسیرهای ترانزیتی و اتصال به کشورهای همسایه اساس برنامه و تمرکز ما در اجرای پروژه هاست./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.