رژیم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به انتهای خط رسیده است

۰۸ام بهمن ،

یک تحلیل‌گر ایرانی مقیم آمریکا گفت که رژیم تحریم‌های شدید اقتصادی که واشنگتن علیه ایران اعمال کرده است‌ “واقعا به انتهای خط رسیده است” و دیگر موثر نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولی نصر، مدیر دانشکده مطالعات بین‌المللی پیشرفته جان‌ هاپکینز در واشنگتن از سیاست باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در قبال ایران، فقدان دیپلماسی در قبال تهران و تداوم بعضی از استراتژی‌های بد جرج بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا انتقاد کرد و گفت که تحریم‌ها از مرز تاثیرگذاری قبل‌اند و تداوم بی‌دلیل آن‌ها سبب ایجاد سناریویی می‌شود که در آن “ایران با سرعت به سمت انرژی هسته‌یی می‌رود، زیرا آن‌ها هم مانند کره شمالی این طور تصور خواهند کرد که برای رهایی از شر تحریم‌ها باید اهرم قوی‌تری داشته باشند.”

پایگاه خبری آنتی‌وار در ادامه گزارش خود نوشت: به نظر می‌رسد دو سناریوی منطقی برای رژیم تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد. اولی این است که تحریم‌ها هم‌چنان سبب رنج و فشار میلیون‌ها ایرانی بی‌گناه می‌شود و دومی این که تحریم‌ها ایران را تحت فشار بیش ‌از حد قرار می‌دهد و ممکن است سبب شود که این کشور واقعا به سمت تسلیحات گرایش یابد.

هیچ یک از این سناریو‌ها شامل حل دیپلماتیک موضوع هسته‌یی ایران که براساس آن واشنگتن نسبت به تعهد ایران به منع اشاعه اطمینان می‌یابد و تحریم‌ها علیه ایران برداشته می‌شود و تهران دیگر نسبت به یک جنگ نامشروع تهدید نمی‌شود، نیست. اگر واشنگتن به جای زورگویی امپریالیستی و سلطه‌گرایی در خاورمیانه دیپلماسی را انتخاب کند چنین نتیجه‌ای به دست خواهد آمد. اما به نظر نمی‌رسد اوباما قصد اتخاذ چنین تصمیمی را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ایران همواره اعلام کرده است که تسلیحات هسته‌یی جایی در دکترین دفاعی این کشور ندارد و حاضر است فتوای مقام معظم رهبری دربارهٔ حرام بودن تسلیحات هسته‌یی را در مجامع بین‌المللی ثبت کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.