رژیم صهیونیستی داد اتحادیه‌اروپارا هم درآورد

پرس تی وی، اتحادیه اروپا از رژیم اسرائیل به دلیل افزایش فعالیت‌های شهرک سازی در اراضی اشغالی و بدرفتاری با فلسطینیان انتقاد کرده است.

وزیران امور خارجه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه شدید اللحنی رژیم تل آویو را به دلیل تهدید راه حل تشکیل دو کشور که هدف آن پایان دادن به دهه‌ها مناقشه میان فلسطین و اسرائیل است، مقصر دانستند.

این بیانیه خودداری رژیم اسرائیل درپایان دادن به ساخت و سازهای غیر قانونی در اراضی اشغالی، افراطی‌گری شهرک نشینان و بدرفتاری با مردم فلسطین را تهدیدی علیه راه حل تشکیل دو کشور تلقی کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: «اتحادیه اروپا از تحولات در این زمینه که می‌تواند راه حل تشکیل دو کشور را تهدید کند، عمیقا نگران است.»

وزیران خارجه اتحادیه ۲۷ عضوی اروپا دراین بیانیه سه صفحه‌ای که در جریان مذاکرات آن‌ها در بروکسل صادر شد، همچنین تصریح کردند که مطابق با قوانین بین‌المللی شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی غیر قانونی هستند.

وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا همچنین تخریب منازل فلسطینیان در شرق قدس (بیت المقدس) در اراضی اشغالی و اخراج آن‌ها و جلوگیری از فعالیت‌های صلح آمیز فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی فلسطینیان را در کرانه باختری محکوم کرده‌اند.

وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا همچنین از تل آویو خواستند تا روند اعطای مجوز ساخت و ساز به فلسطینی‌ها را تسهیل کند.

بیانیه اتحادیه اروپا پس از آن صادر شد که یک سازمان غیر دولتی اعلام کرد رژیم اسرائیل ده‌ها واحد مسکونی فلسطینیان، مخازن آب و زیرساخت‌های کشاورزی آن‌ها را که سال گذشته میلادی با بودجه کشورهای اروپایی ساخته شده بود را تخریب کرده است.

مردم فلسطین و جامعه بین‌المللی بار‌ها فعالیت‌های شهرک سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی محکوم و از آن به عنوان مانع اصلی در روند تلاش‌ها برای پایان دادن به مناقشه میان فلسطینیان و اسرائیل نام برده‌اند.

مردم فلسطین بر این باورند که توسعه شهرک‎های یهودی نشین تشکیل کشور آتی فلسطینی را غیر ممکن می‌سازد. فلسطینینان، شرق قدس (بیت‌المقدس) را پایتخت کشور مستقل آتی خود می‌دانند.

رژیم اسرائیل در جریان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ میلادی، شرق قدس و کرانه باختری را اشغال و سپس در سال ۱۹۸۱ به دیگر مناطق تحت اشغال این رژیم ضمیمه کرد. این درحالی است که مطابق با قوانین بین‌المللی، این منطقه منطقه‌ای اشغال شده محسوب می‌شود و شهرک سازی اسرائیل نیز در آن غیر قانونی است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.