رژیم نامشروع اسراییل در خشونت ھای منطقه کشمیر نقش دارد

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز جمعه منابع محلی، بیانیه رسمی مولانا ‘فضل الرحمان’ رییس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه ‘فضل’ (JUI-F) بمناسبت روز ‘شھدای کشمیر’ و گرامیداشت فداکاری و از خودگذشتی ۲۱ نفر از کشمیری ھا که در سال ۱۹۳۱ میلادی علیه عناصر انگلیسی در منطقه جامو و کشمیر ﴿تحت نظارت ھند﴾ قیام کردند، منتشر شد.

در بیانیه رییس کمیته ویژه امور کشمیر در پارلمان ملی پاکستان آمده, به تازگی تعداد زیادی افراد مسلح وابسته به رژیم غاصب صهیونیستی تحت پوشش گروھھای توریستی ﴿گردشگری﴾ وارد منطقه جامو و کشمیر ھند شده اند.

وی در ادامه گفت نیروھای ھندی به طور مستقیم از سوی آمریکا و رژیم نامشروع تل آویو ھدایت و حمایت می شوند.

در این بیانیه تصریح شده: ‘پرسنل نظامی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در حال کمک به بیش از ۸۰۰ ھزار از سربازان ھندی در منطقه تحت اشغال جامو و کشمیر ھستند’.

رییس کمیته امور کشمیر پارلمان ملی پاکستان تاکید کرد: ارتش آمریکا و رژیم اسرائیل به ھمراه ارتش ھند قوانین حقوق بشر در کشمیر را نقض می کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حل وفصل مساله کشمیر گفت: آنچه دولت ھند باید در این خصوص انجام دھد آن است که منطقه کشمیر را رھا و آزاد نماید.

سرپرست حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه ‘فضل’ ادامه داد: جامعه جھانی به طور کامل از آشفتگی و اوضاع کشمیر مطلع است با این وجود اقدامی برای رفع مخمصه ھای مردم بی گناه کشمیر انجام نمی دھد.

فضل الرحمان گفته که مردم کشمیر بسیار مقاوم ھستند و دولت ھند قادر نخواھد بود به مدت طولانی آنان را تحت اسارت خود قرار دھد.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۶۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.