رژیم های غیر اصولی بر هورمون های جنسی تاثیر گذار است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رژیم های غیر اصولی بر هورمون های جنسی تاثیر گذار است

رژیم های غیر اصولی بر هورمون های جنسی تاثیر گذار است

 کارشناس ارشد تغذیه گفت : رژیم های غیر اصولی در میان دختران جوان بر هورمون های جنسی تاثیر نا مطلوب iبه جای می گذارد و حتی iبه ناباروری آنان منجر می گردد .

به گزارش تفسیری راسخون iبه نقل از ایرنا، ˈشهرزاد محمدیان ˈ افزود : متاسفانه در جوامع امروزی دختران جوان برای تناسب اندام iبه رژیم های غیر اصولی و نادرست روی آورده اند که بخش اعظم این رژیم ها غذایی در ماهواره ها iبه صورت تبلیغ ارایه می گردد .

به گفته وی اینگونه رژیم ها در میان دختران دبیرستانی و دانشجویان iبه جهت تناسب اندام صورت می گیرد و اغلب بدون مشورت و مراجعه iبه پزشکان و متخصصان تغذیه است .

محمدیان با بیان اینکه تنظیم و فعالیت هورمون های زنانه رابطه مستقیم با نوع مواد غذایی مصرف شده دارد، اظهار داشت : این افراد با محدود کردن وعده های غذایی و یا حذف شام و یا همچنین عدم مصرف بعضی از مواد غذایی سبب می شوند هورمون های بدن از تنظیم خارج شده و سیکل ماهانه آنان دچار تغییرات شود.

کارشناس ارشد تغذیه iبه اهمیت و نقش تغذیه در پوکی استخوان اشاره کرد و گفت : کمبود کلسیم در سنین نوجوانی منجر iبه بیماری پوکی استخوان در سنین بالاتر خواهد شد .

وی اخطار داد: در حال حاضر سن پوکی استخوان کاهش یافته است و اگر دختران و مادران آینده وضعیت تغذیه ای خود را iبهبود نبخشند زیر ۳۰ سالگی دچار پوکی استخوان خواهند شد.

محمدیان ادامه داد: چربی نقش مهمی در تنظیم هورمون ها دارد و درصد چربی بدن در دختران اگر از حد استاندارد طبیعی کمتر باشد هورمون ها دچار مشکل می شوند.

وی پیشنهاد کرد : دختران جوان ضروری است از همهی مواد غذایی سرشار از ویتامین ها ، پروتئین ها ، سبزیجات ، مواد لبنی iبه وفور استفاده کنند تا در آینده دچار مشکلات هورمونی نشوند .

محمدیان افزود : بعضی دیگر از عوارض رژیم های نادرست و غیر اصولی را می توان ریزش مو ،

تاثیر بر عادت ماهانه ، تغییرات خلقی ، کمبود ویتامین ها ، پوکی استخوان ، سنگ کلیه و غیره نام برد .

/۱۱۱/


اخبار راسخون / iبهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.