رکورد بتن ریزی ماهانه در کشور شکسته شد

مجری طرح سد ژاوه در استان کردستان گفت : با ۱۲۱ هزار مترمکعب بتن ریزی در سد ژاوه، رکورد بتن ریزی ماهانه در کشور شکسته شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید احمدزاده پورناکی با بیان اینکه رکورد پیشین بتن ریزی ماهانه در کشور با ۹۱ هزار متر مکعب در اختیار سد کارون ۴ بوده است، اظهار داشت : در رکورد جدید با حضور ۹۰۰ نفر نیرو ، استفاده از حدود ۳۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و همچنین مصرف ۱۵ هزار تن سیمان انجام شده است.

احمدزاده درخصوص روش اجرای بتن ریزی بدنه سد ژاوه نیز اظهار داشت: در این طرح، بتن با تسمه نقاله منتقل شد.

وی در ادامه افزود: هزینه خرید تجهیزات تسمه نقاله خارجی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال بود که با تلاش همکاران، این سامانه در داخل کشور طراحی و با هزینه حدود شش میلیارد ریال اجرا شد و افزون بر صرفه جویی ارزی، موجب بومی شدن یک فناوری جدید در کارگاه های سدسازی کشور با توانمندی داخلی شد.

وی با بیان اینکه برای کسب این رکورد از تجارب طرح کارون ۴ استفاده شده است، یادآور شد: با استفاده از تجارب کسب شده در این طرح، می توان با تجهیز مناسب کارگاه های طرح های بزرگ دیگر سدسازی، بتن ریزی بدنه سدها را با سرعت بیشتری اجرا کرد.

احمدزاده در پایان گفت: تاکنون ۶۵ درصد عملیات بتن ریزی بدنه سد بتنی غلتکی ژاوه با حجم بتن ریزی ۷۰۰ هزار مترمکعب انجام شده است و پیش بینی می شود این عملیات تا پایان سال جاری خاتمه یابد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.