رکورد در بازار لوازم خانگی / بازار “لوازم خانگی” دستخوش نوسانات

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به سبب کیفیت پایین محصولات داخلی، مردم به خرید کالای خارجی تمایل بیشتری دارند و از طرفی به سبب پایین آمدن قیمت ارز و انتظار مردم به کاهش قیمت، از خرید محصولات خارجی هم صرف‌نظر می‌کنند.

طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ وضعیت کنونی لوازم خانگی گفت: درحال حاضر ما با رکود بازار لوازم خانگی روبه‌رو هستیم و بازار لوازم خانگی به سبب کمبود مواد اولیه دستخوش نوسانات است علاوه براین بخشی از وارداتی که از بعضی کشورها وارد می‌شود با توجه به پایین بودن قیمت ارز و انتظار مردم به کاهش قیمت کالا از خرید اجتناب کردند.

ازطرفی کیفیت محصولات داخلی آن‌چنان نیست که مردم تمایل به خرید کالای داخلی داشته باشند و بخاطر رقابتی که بین تولیدکنندگان خارجی و داخلی به سبب افزایش قیمت‌ها که از خارج برای آن‌ها تمام می‌شود از فروش اجتناب می‌کنند.

وی در ادامه گفت:‌برخی از تولیدکنندگان ما که صادرکننده نیز می باشند،‌ خط تولید خود را کاهش دادند که این مسئله نیز تأثیرگذار بود.

البته ما با مقدار کاهش قیمت‌ها هم روبه‌رو بودیم. شرکت‌هایی مثل شرکت LG برای رقابت با دیگر تولیدکنندگان قیمت کالاها را کاهش داد. ولی نسبت به سال ۹۱ کاهش آن‌چنانی نداشتیم که محسوس باشد. ولی اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت نشود، ما شاهد افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود و چون بعضی از شرکت‌ها دست به نوسازی و تعدیلی نیرو زدند وزارت صنعت معدن و تجارت باید از تولیدکنندگان داخل حمایت کند.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.