رگبار باران و وزش باد در ۸ استان

جام جم آنلاین: سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران و وزش باد در حداقل هشت استان کشور هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه جام‌جم آنلاین، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی بیانگر تداوم باران در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در چند روز آینده می‌باشد.

بر این اساس طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی عصر سه‌شنبه در غرب مازندران و عصر پنجشنبه در نیمه جنوبی مازندران بارش از شدت بیشتری برخوردار می‌باشد. در این مدت دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری و غرب استان اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در این مدت باد و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که شدت آن از عصر چهارشنبه تا ظهر جمعه در شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

بر همین اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با ۲ درجه افزایش به ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف دربعدازظهر رشدابردرارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۴ و ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای به کشاورزان اعلام کرد: با توجه به تداوم بارش باران در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در چند روز آینده در مناطق یاد شده از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و دره‌ها و برداشت محصولات گندم، جو و … خودداری کرده و ضمن پرهیز از هر گونه سم‌پاشی، توجه ویژه‌ای به شیوع بیماریهای قارچی پس از قطع بارش داشته باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.