رگبار مرگبار اردبیل سه‌ قربانی گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از مرگ سه تن در پی بارش رگبار و وقوع صاعقه در این استان خبر داد.

ایسنا: علی اسلامی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی بارش رگبار در استان اردبیل، با جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های مشکین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار و سایر شهرهای شمالی استان روبرو بودیم.
 
وی با بیان اینکه این رگبار سبب گرفتگی معابر شهری و وارد شدن خسارت به بیش از ۲۰۰ باب از منازل مسکونی و اماکن تجاری شده است، اظهار کرد: ۲۶ مورد از این اماکن خسارت بالای ۵۰ درصد و سه مورد نیز به طور کامل تخریب شدند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل همچنین با بیان اینکه با همکاری تیم‌های هلال‌احمراقدامات لازم برای اسکان اضطراری افرادی که منزلشان به طور کامل و یا بالای ۵۰ درصد تخریب شده‌اند، آغاز شده است، خاطر نشان کرد: از صبح امروز عوامل ارزیاب استانداری برای ارزیابی و بررسی خسارت اولیه سیلاب به محل حادثه اعزام شده‌اند.
 
اسلامی همچنین از مرگ زنی ۳۶ ساله به دلیل وقوع رعد و برق خبر داد و به ایسنا، گفت: این زن در شهرستان گرمی دچار حادثه شده و رعد و برق با بدن وی برخورد کرده است.
 
وی همچنین از مرگ یک مادر و کودک در جاده مشکین‌شهر به لاهورد خبر داد و در تشریح جزئیات آن، گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، اعضای این خانواده در هنگام جاری شدن سیل، خودروشان خراب شده و برای هل دادن و تعمیر ماشین از آن پیاده شده بودند که شدت آب زیاد شده و دو کودک خردسال این خانواده را با خود برده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل ادامه داد: در پی این حادثه مادر و پدر خانواده برای نجات فرزندان خود اقدام می‌کنند که پدر موفق به نجات جان دختر خردسال خود شده، اما مادر که برای نجات فرزند پسر هفت‌ساله‌اش به دنبال وی رفته بود نیز خود دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده است.
 
اسلامی با بیان اینکه جسد پسربچه‌ هفت ساله شب گذشته در محل پیدا شده است، خاطر نشان کرد: جسد مادر نیز با کمک عوامل هلال‌احمر حوالی ساعت پنج صبح امروز در ۲۰ کیلومتر پس از محل وقوع حادثه پیدا شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: شدت رگبار روز گذشته در اردبیل به حدی بوده که در عرض ۱۵ دقیقه در حدود ۳۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه وقوع این سیلاب از قبل پیش‌بینی شده و اخطاریه‌های لازم نیز در این خصوص به ساکنان این مناطق داده شده بود، خاطر نشان کرد: وقوع این وضعیت تا چهارشنبه پیش‌بینی شده است. بنابراین بار دیگر از شهروندان و ساکنان این مناطق می‌خواهم که از تردد غیرضروری در معابر خودداری کنند و در این ایام به حاشیه رودها و مسیرهای آب نروند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.