رگولاتوری تاکید کرد: هیچ سیم‌کارتی بدون احراز هویت فعال نمی‌شود

رگولاتوری تاکید کرد: هیچ سیم‌کارتی بدون احراز هویت فعال نمی‌شود

یکی از نمایندگان مجلس درحالی از واگذاری ده‌ها هزار سیم‌کارت ثبت‌نام نشده ایرانسل خبر داده بود که طبق قوانین کمیسیون تنظیم مقررات هیچ سیم‌کارتی بدون احراز هویت فعال نمی‌شود.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، درحالی که اپراتورها ممکن است سیم‌کارت‌های خام را برای فروش در بازار توزیع کرده باشند اما هیچ یک از این سیم‌کارت‌ها فعال نیستند و برای فعال شدن آنها باید ابتدا مشترک احراز هویت شود.
رمضانعلی سبحانی‌فرد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به نقل از علی‌اصغر عمیدیان معاون پارلمانی وزارت ارتباطات گفته بود که ایرانسل به دلیل مشکلات فنی شبکه نسبت به فعال‌سازی سیم‌کارت‌های ثبت نام نشده اقدام کرده بوده است.
درحالی که علی‌اصغر عمیدیان معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پاسخ دادن در این باره خودداری کرد اما حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هیچ اپراتوری حق ندارد بدون احراز هویت سیم‌کارت‌ها را فعال کند.
وی در گفت و گو با ایسنا افزوده است که هیچ اپراتوری حق ندارد بدون احراز هویت سیم‌کارت‌ها را فعال کند و تا جایی که اطلاع داریم هیچ اپراتوری این کار را نکرده و نمی‌تواند این کا را انجام دهد.
به گفته رضوانی، تا به حال موردی نداشتیم که اپراتوری بدون احراز هویت نسبت به فعال‌سازی سیم‌کارت‌های خود اقدام کرده باشد.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز به طور مرتب هم حضوری و هم غیرحضوری فعالیت‌های اپراتورها را رسیدگی می‌کند.
رضوانی درباره توزیع سیم‌کارت‌های بدون مشخصات تاکید کرد: انجام این کار برای اپراتور هیچ نفعی ندارد و تنها مسوولیتش بیشتر خواهد شد و هیچ اپراتوری مایل نیست خلاف پروانه‌اش این کار را انجام دهد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چند سالی است که طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطا تمامی اپراتورهای تلفن همراه کشور را موظف کرده پیش از فعال‌سازی سرویس مشترکان نسبت به احراز هویت آنها اقدام کنند تا امکان پیشگیری از مشکلات و سوءاستفاده‌های احتمالی بعدی درباره آنها وجود داشته باشد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.