رگولاتوری: تغییر تعرفه تلفن ثابت و همراه اول متوقف شده است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت : مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۱۶۰ مبنی بر تعیین آبونمان تلفن ثابت و نرخ پایه برای تلفن همراه به صورت یکنواخت در کشور متوقف شده است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مهندس لطف اله سبوحی افزود : بر این اساس تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه تغییر نکرده و در شبکه همراه اول نرخ هر دقیقه مکالمه تلفن همراه دائمی در مکالمات شهری همانند قبل ۴۴۷ ریال و در مکالمات بین شهری ۷۶۰ ریال و در شبکه ایرانسل نیز مبلغ هر دقیقه مکالمه بصورت یکنواخت ۴۹۹ ریال است.
 
وی با اشاره به اینکه این موضوع از سوی رگولاتوری به اپراتورها ابلاغ شده، تصریح کرد: تعرفه‌های هر پالس تلفن ثابت نیز مطابق مصوبه ۱۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌بایستی اعمال شود که براساس مصوبه مذکور نرخ هر پالس نیز کماکان بدون تغییر به مبلغ ۷/۴۴ ریال محاسبه خواهد شد و هیچگونه تغییری تا اطلاع ثانوی در مبلغ آبونمان نبایستی صورت ‌گیرد.
 
سبوحی تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران درصورت تمایل به رقابت می تواند برای اجرای طرح یکسان سازی تعرفه‌های تلفن همراه براساس نرخ مکالمه شهری تلفن همراه به مبلغ هر دقیقه ۴۴۷ ریال اقدام کند که در این صورت هیچگونه افزایش تعرفه برای مشترکین به دنبال نداشته و در تناقض با مصوبات کمیسیون نیز نمی‌باشد.
 
وی افزود : همچنین طرح هم کدسازی در شبکه تلفن ثابت نیز با رعایت تعرفه های مصوب در جلسه ۱۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مانند قبل قابل انجام خواهد بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.