رگولاتوری: ماجرای پیامک ابوموسی برای همراه اول هم اتفاق افتاده بود/این اتفاق یک سوءتفاهم است

رگولاتوری: ماجرای پیامک ابوموسی برای همراه اول هم اتفاق افتاده بود/این اتفاق یک سوءتفاهم است

دنیای اقتصاد : داستان از ارسال پیامک خوش‌آمدگویی ایرانسل با مضمون ورود به جزایر امارات شروع شد.

به دنبال انتشار این خبر انتقادات زیادی از سوی سایت‌ها و برخی نمایندگان مجلس نسبت به این پیامک ایرانسل مطرح شد. مسوولان شرکت ایرانسل نیز در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران گفتند که مشترکان ایرانسل در برخی نقاط این جزیره به علت همپوشانی توسط آنتن‌های اپراتورهای اماراتی از طریق رومینگ به این اپراتورها متصل می‌شوند. همچنین علت اصلی این پیامک این بوده که مسوولان جزیره ابوموسی به ایرانسل اجازه نصب آنتن بی تی اس را نداده‌اند‌. در این زمینه با حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان گفت و گویی انجام دادیم که می‌خوانید:
در حال حاضر اکثر فعالان و کارشناسان منتظر واکنش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به این اتفاق هستند. علت سکوت این سازمان چیست؟
ما سکوت نکرده‌ایم و نظرمان در این خصوص به زودی به صورت یک اطلاعیه در سایت سازمان منتشر خواهد شد. این اتفاق یک سوءتفاهم است.
ایرانسل گفته است که علت دریافت این پیامک‌ها پوشش جزیره ایرانی ابوموسی توسط اپراتورهای اماراتی است و با وجود درخواست‌های متعدد ایرانسل، تاکنون مسوولان این جزیره ،‌مجوز نصب آنتن به ایرانسل نداده‌اند.
‌ کاملا درست است این یک بحث کاملا فنی است. برای مثال همین اتفاق چند مدت پیش برای همراه اول هم افتاد. با اینکه همراه اول در ابوموسی سایت دارد، اما گاهی به دلیل شرایط بد جوی ارتباطات کاربرانش از طریق این سایت قطع می‌شود. همین شرایط بد جوی نیز یک بار باعث ارسال چنین پیامکی برای مشترکان همراه اول شد که ما تذکر دادیم تا سایت بی‌تی‌اس‌شان را تقویت کنند.
چرا تاکنون مسوولان این جزیره اجازه نصب آنتن بی‌تی‌اس را به ایرانسل نداده‌اند‌. آیا سازمان تنظیم مقررات در این زمینه رایزنی با مسوولان این جزیره داشته‌؟
در آینده این کار قطعا از طرف این اپراتور صورت خواهد گرفت. در حال حاضر این اپراتور در حال فراهم کردن شرایط برای نصب سایت‌های بی تی اس موردنیاز در این منطقه است.
چرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد دولتی متولی فضای فرکانسی کشور از طریق مراجع بین المللی به ویژه اتحادیه جهانی مخابرات ITU با این تخلف رادیویی امارات‌ها برخورد نمی‌کند؟
هر جا که نیاز باشد ما وارد خواهیم شد.نقاط مرزی مشکلات خاص خودش را دارد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.