ریاض المالکی: ترکیه از فلسطین برای پیوستن به نهادهای بین‌المللی حمایت می‌کند

۲۲م آذر ،

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: ترکیه از فلسطین که اکنون در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است، حمایت خواهد کرد تا به دیگر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «صدای فلسطین» گفت: ترکیه به تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد استفاده از تیمی متشکل از کارشناسان ترک در امور سیاسی و حقوقی را داده است؛ تیمی که می‌تواند این تشکیلات را در زمینه اقدام لازم برای پیوستن به نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد راهنمایی کند.

ریاض المالکی با تاکید بر این که تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ عجله‌ای برای پیوستن به نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد ندارد، اعلام کرد: تیم پیشنهادی ترکیه همچنین در امضای ۳۱ پیمان بین‌المللی به فلسطین به ارائه مشاوره خواهد پرداخت.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این تشکیلات می‌خواهد از تبعات و واکنش‌های منفی بین‌المللی در صورت پیوستن به بعضی نهادهای بین‌المللی در امان باشد.

به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل متحد این اجازه را به فلسطینی‌ها می‌دهد که در دادگاه لاهه علیه اسرائیل شکایت کنند.

این در حالی است که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش‌تر در ترکیه گفت که در صورت ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فلسطین به دادگاه لاهه رجوع خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.