ریزش سنگین بورس در آغاز هفته

شاخص بورس در نخستین روز هفته با ریزش ۷۳ هزار واحدی همراه شد.

ریزش سنگین بورس در آغاز هفته

به گزارش ممتاز نیوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۲۰ خرداد) با ۷۳ هزار ۳۷۸ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۲۵ هزار و ۸۳۳ واحد کاهش به ۷۵۰ هزار و ۸۱۲ واحد و شاخص قیمت با ۱۵ هزار و ۷۵ واحد افت به ۴۳۸ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۴۶۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال معامله شد.

فرآورده‌های تزریقی ایران (دفرا) با ۷۰ واحد، شیشه همدان (کهمدا) با ۶۷ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۵۲ واحد، پارس سویچ (بسویچ) با ۴۹ واحد و داروسازی امین (دامین) با ۴۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۲۲۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۹۱۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۵۸۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۹۳۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۹۲۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۲ هزار و ۷۴۱ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۲ هزار و ۴۹۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک ملت (وبملت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر) و شیشه همدان (کهمدا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۴۳ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۹۰۲ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۶۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۲۵۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۷۱ هزار و ۵۰۲ نوبت بود.

بهار رز عالیس چناران (عالیس)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) و سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

انتهای پیام/


رمز ارز و بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.